Válasszon a lehetőségekből!
Gyorshírek
Roxtone kábelek
Roxtone kábelek, csatlakozók és állványok a Syncopa kínálatában!
Az elmúlt hónapokban már sokan vásároltak belőlük, jók a mi tapasztalataink és a vásárlóink visszajelzései is!
20.03.09.
Sibelius kottagrafikai program
Az elmúlt időszakban nehézségeink voltak a Sibelius kottagrafikai program forgalmazásával kapcsolatban. Úgy tűnik, ezek megoldódnak, és ismét tudjuk forgalmazni a népszerű szoftvert. Az árlistánk még nem naprakész, de a webshopban már megtalálhatók a legfontosabb tételek.
19.10.20.
Marshall Code frissítés
A Marshall Code erősítők tulajdonosainak nagy örömére ellészült egy komolyabb frissítés a CODE sorozathoz és a Gateway apphoz. Részletek.
19.07.08.
EarMaster7
Alaposan átalakult és rengeteg dologban fejlődött kedvenc zenei képességfejlesztő szoftverünk, az EarMaster.
2017.11.22.
Segítünk a megfelelő mikrofon megtalálásában
Nem is olyan könnyű a megfelelő énekmikrofon kiválasztása! Nálunk mindig van lehetőség több modell összehasonlítására. Az Audio-Technica ismertetője pedig elmagyarázza a legfontosabb tudnivalókat.
17. 02. 21.
Új Scarlett hangkártyák
Megújult a Focusrite népszerű Scarlett USB hangkártya sorozata. A fejlesztések részleteiről cikkünkben adunk részletesebb információkat.
16.06.19.
Axial - Roland hangszín könyvtár
Megnyílt a Roland szintetizátorok hangszíntára. Az Axial egyelőre a Jupiter 50, 80, a Gaia és az Integra-7 számára tartalmaz vadiúj hangkönyvtárakat, de jó lenne, ha a régebbi modellekhez is elérhetővé tennék a patcheket.
2013.05.31.
Casio katalógus
Örömmel tesszük közzé a legfrissebb magyar nyelvű Casio hangszer katalógust.
A szép kivitelű prospektusban ismertetett hangszerek nagy része megtalálható az üzletünkben és így webshopunkban is. A gyár teljes hangszerválasztékának árait tartalmazza a Casio árlista.
Behringer X32
A Behringer X32 keverőpultjának megjelenését nagy várakozás előzte meg. A hangtechnikával foglalkozó emberekben él még a korábbi Behringer digitális keverő emléke, ami bizony elég érdekesre sikerült. Anno a DDX3216 nagyon szimpatikus rendszerfelépítésű és jó hangminőségű keverő volt, azonban legendásan megbízhatatlanná vált bizonyos idejű használat után. Bemelegedve, különösen némi buliporral bevonva rendkívül érzékennyé vált a külső zavarokra. Volt, amikor rendszeres karbantartással, tisztogatással ezt ki lehetett védeni, volt, amikor nem. Azt gondoljuk, hogy a Behringer is tisztában volt vele, hogy ha új digitális keverővel lép a piacra, akkor nem elég pusztán jót gyártania, hogy ellensúlyozza ezt rossz szájízt a hangtechnikusokban, hanem kiemelkedően jót kell alkotnia, igazi nagy durranással kell jelentkeznie.
Az eddigi jelek szerint az X32 valóban nagy durranás. A szakma eddigi értékelése szerint minden szempontból nagyon jól sikerült az új keverő, és bár árfekvése csak töredéke a hasonló kaliberű konkurens pultoknak, nagyon komolyan kell venni.
Nézzük meg nagy vonalakban, mik is az új pult legfontosabb tudományai!
40 csatornás keverőről beszélünk, melynek 32 mikrofon bemenetét a MIDAS által tervezett előfok fogadja, ez már önmagában is nagy durranás. Ezek a bemenetek fizikailag megtalálhatók a pult hátulján, tehát azonnal rá lehet dugni a jelforrásokat, vagy a csoportkábel végét. Azonban két darab S16-os egységgel digitális csoportkábelt is használhatunk a mai kor igényeinek megfelelően. A berendezés 25 buszt tud, 16 szimmetrikus XLR kimenettel és 6 további OUT-tal. 25 motorfader van a keverőn, melyeket nem csak a keverési feladatoknál használhatunk, hanem DAW kontroll funkciókra is. Rendkívül praktikusak a csatornánkénti kivezérlésmérők és a pici LCD kijelzők. Ezek roppant módon megkönnyítik a pulton való eligazodást és a gyors beavatkozásokat. Mint tudjuk, a digitális pultokkal szemben pont az szokott lenni a fő ellenérv, hogy jóval nehezebben áttekinthetőek, mint a nagy, hagyományos analóg konzolok. Az X32 azonban még rengeteg mindent tud, igazi fullextrás felszereltséget kapunk. Számítógéppel összekötve USB vagy FireWire hangkártyaként is szuperál, emiatt sem elhanyagolható, hogy DAW vezérlésre is befogható. Tehát stúdió szintű felhasználásra is optimális, ugyanakkor élő produkciók rögzítése során is nagy hasznát vesszük. A beépített Virtual FX Rack hasonló kialakítású, mint az ismert stúdiószoftverek effektjei. A 40 bites lebegőpontos számolást alkalmazó DSP jó effektminőséget ígér, és a felhasználók véleménye szerint is valóban professzionális effekteket implementált a Behringer ebbe a készülékbe. Sok egyéb praktikus és kényelmi funkció teszi még nagyon vonzóvá az X32-t, érdemes alaposan áttekinteni a gyári oldalt. Az extrák közül említsük meg például az iPhone-ról vagy iPadról történő távvezérlés vagy a hang direkt pendrivera rögzítésének lehetőségét.
A Behringer X32 egy rendkívül sokoldalú, praktikus felépítésű korszerű és jó hangminőséget kínáló digitális keverő, amit a paramétereihez képest igen szolid áron kínál a gyár. Úgy gondoljuk, hogy a közeljövőben sokan fogják ezt a készüléket választani a legkülönfélébb hangosítási és stúdiófeladatok ellátásához.
Bluetooth a keverőben
Phonic AM440W keverőpult
Azon már nem is csodálkozunk, hogy sok kisebb keverőpultra USB vagy FireWire csatlakozót szerel a gyártó annak érdekében, hogy meglegyen a lehetőség a digitalizált hang oda-vissza küldözgetésére. Régebben ezeket inkább a "kütyü" kategóriába soroltuk, aztán később megjelentek a valóban jó minőségű A/D - D/A konverterekkel felszerelt, több csatornás átvitelt lehetővé tevő komoly minőségű pultok is.
Most a Phonic Bluetooth kapcsolatot épített az AM440W típusú új keverőjébe. Magát az AM440-et sokan ismerik, mi is adtunk el belőlük "sima" és effektes változatban is, na meg az USB lejátszót tartalmazó verzióból is.
A kérdés persze úgy szól, hogy miért is kellene egy keverőpultba Bluetooth? Azt tudjuk, hogy bizonyos ketyerék közti adatforgalomban, egyszerű és gyors fájlátviteleben jó lehet. A telefonos headseteket is régóta használjuk. Na de keverőbe? Pedig, ha belegondolunk, nem rossz ám az ötlet! Valószínűleg a gyártók is megfigyelték, hogy gyakran ráköközgetik a népek a mobiltelefont a keverőre. Szünetzenét nyomnak be róla, vagy például táncpróbához erről megy a zene, egy előadáson hanganyagot játszanak be. Azt nem is merem elképzelni, hogy valaki például hakni célra tolja be a zenei alapot a telefonjáról :)
A Bluetooth átvitel a 2,4 GHz-es sávban zajlik, és egyfajta vezetéknélküli kommunikáció, ami képes fájl átvitelre és például audio streamre is, vagyis folyamatosan lehet hangot átküldeni rajta. A Phonic pult segítségével tehát megvalósíthatunk egy olyan helyzetet, amikor nem vagyunk rádrótozva a pultr, és a telefonnal a kezünkben szabadon járkálhatunk. A rajta levő médialejátszó alkalmazással pedig ráküldhetjük a jelet a hangrendszerre. A számok kiválasztását, ismétlését, a hangerő állítását mind a telefonon vagy a táblagépen végezhetjük el. Ugye ismerős, mikor a tánctanár vagy a fitness edző kezében egy infrás távvezérlővel jön-megy! A CD vagy MP3 lejátszó pedig ott figyel valahol egy rack dobozban a keverő és a végfok mellett. Ezen a helyzeten egyszerűsíthet a bluetooth kapcsolat. A hangrendszer akár védett, zárt helyen is lehet. Intézmények esetében tudjuk, hogy sokszor nagyon nehéz megóvni a hangrendszert a jövő-menő emberektől. Most erre is egyszerű lehetőség kínálkozik. Hamarosan megtudjuk majd azt is, hogy a gyakorlatban miként vizsgázik a rendszer, mekkora a stabilitása, mekkora távolságot képes áthidalni egy adott eszközzel és persze milyen a hangminősége. Az alapötlet mindenképpen jó.
A keverő már rendelhető, az ára 47.300 Ft.
A manual a gyár oldaláról letölthető.
Keverők számítógépes munkákhoz
Szinte minden zenész használ az otthoni zeneszerkesztéshez, stúdiózáshoz valamiféle keverőpultot. Azt hihetjük, hogy teljesen mindegy, milyen keverőt teszünk a számítógép mellé, hiszen a megszokott analóg hangjeleket terelgetjük ide-oda, így aztán csak a pénztárcánk szabja meg, hogy miféle keverővel dolgozunk. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy a számítógépes hangkártya ki- és bemeneteire mivel és hogyan csatlakozunk rá. A dolog persze az alkalmazott munkamódszertől is függ. Aki csak a számítógépben levő szoftver hangszerekkel dolgozik, annak elég csak a kimeneteket menedzselni. Aki elsősorban külső hangforrásokkal dolgozik, annak a bementi jelillesztést, a mikrofonok megfelelő fogadását is meg kell oldani. Nagyon fontos a monitor és a behallgatási lehetőség.
Nagyon sokan nem gondolnak egy fontos dologra, ami alapvetően kihat a számítógépes zenei munkánk hatékonyságára. Arról van szó, hogy tulajdonképpen két keverőt kéne használnunk. Egy a bementi jelek fogadására és a gépbe küldésére kellene, a másikon pedig a számítógépről jövő, már felvett sávokhoz keverve hallgatnánk az épp rögzítésre kerülő anyagot. Leggyakrabban a zenei alapra énekel rá a művész, de bármilyen hangszer játékának a rögzítése is így történik. Igen ám, de a már rögzített anyag semmiképpen nem keveredhet vissza az új sávok rögzítése során. Ebből éktelen gerjedés vagy legalábbis élvezhetetlen felvétel keletkezik. Két keverővel semmiféle problémát nem okoz ez, de ha csak egy keverőnk van, annak olyannak kell lennie, ahol a felvételi és a lejátszási jelutak jól elkülöníthetők. Régebben is gyártottak úgynevezett "recording" mixereket, de ezeket kifejezetten a nagy stúdiók igényeihez és bőven kitömött pénztárcájához méretezték. Szerencsére néhány éve a gyártók felismerték a házi stúdiók részéről mutatkozó igényt a számítógéppel könnyen összehozható kisebb keverőkre is. Általánosan jellemző ezekre, hogy a hangkártya kimeneteket és bemeneteket célzottan tudják fogadni, az egyes csatornákon kapcsolók segítségével dönthetjük el, hogy a jel a monitor jelútra, vagy a hangkártya bemenetre kerüljön. Természetesen a komolyabb, sok bemenettel rendelkező hangkártyák "etetésére" is választhatunk keverőket, erre az esetre már más szempontokat kell figyelembe venni. A kis házi stúdiókban használt gyakorlatról a Bitzenedében írtunk, érdemes a belinkelt cikkben hivatkozott többi bejegyzést is elolvasni annak, akit érdekel a téma.
Telefon: (92) 560-036
|