Egyre népszerűbbek a fülre egy mozdulattal felrakható mikrofonok, melyek az arc mellett csőszerű végződésen tartalmazzák a kapszulát. Ezek a mikrofonok igen jól használhatók tévéműsorok, vetélkedők lebonyolításához, színi előadásokhoz, prezentációkhoz, ahol mindkét kézre szükség lehet.
Mi az előnye ennek a konstrukciónak a korábban szokásos megoldásokkal szemben?
A ruhára, gallérra, nyakkendőre csíptethető mikrofonkapszulák a szájtól elég messze vannak, így a beszélő hangján kívül erősen veszik a környezeti zajokat és a hangosító rendszerből, monitor hangfalakból visszajövő hangot is, ezért könnyen begerjednek. A C111LP mindig elég közel van a szájhoz, és ha a beszélő erősen gesztikulál, elfordítja a fejét, akkor sem kerül ki a mikrofon vételi karakterisztikája szerint optimális térszögből.Így állandó jelszint mehet a keverőre, és a hang minősége, színezete sem változik mozgás közben.
A szokásos fejpántos mikrofonok általában két fülpántot tartalmaznak. A mikrofon megfelelő elhelyezése így biztosítható, de a felrakás, levétel mindig kicsit macerás, és sokan ezért idegenkednek tőle. Másrészt a C111LP viszonylag kicsi mérete, testszínű kivitele nem takarja ki az arc nagy részét és a szájat, így a nézőközönség és a kamerák szempontjából is kevéssé zavaró. Viszont erős mozgással járó előadásoknál (pl. tánc, animátori használat, stb.) szerencsésebb a kifejezetten ilyen célra kifejlesztett "sport" mikrofonok használata.
Színházi felhasználásra az arcra ragasztható és a fülpántos mikrofonok között lehet választani az előadás sajátosságai szerint. Fontos, hogy a szokásos klipsz mikrofonok legnagyobb része nem bírja az arcra ragasztott használatot, ehhez minden gyártó esetében a kifejezetten erre ajánlott típust szabad csak használni! (Pl. az AKG LC617 típus).
A C111LP nagyon könnyű, gyorsan fel- és levehető, a beszélőt nem zavarja az előadásban. Jár hozzá egy hordtáska, és szélvédő szivacs is. A mikrofont bármelyik AKG vezetéknélküli rendszer zsebadójához csatlakoztathatjuk!