pumukl írta:
Más
A korgforums.com-on találtam egy érdekes eszmecserét, (
http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/ ... hp?t=13362)miszerint egy csomóan panaszkodnak arra hogy a PAX-nak gyenge a kimeneti jele, sőtt a tritonoknak is. (remélem jól értettem) Ráadásul mindenki aki panaszkodott az a színpadi muzsikálásnál vette ezt észre. Nektek van ebben valami tapasztalatotok ?
Hát, ez egy érdekes kérdés. Személy szerint a fenti fórumon Sharp-pal értek egyet, vagyis ezeknek a hangszereknek brutál erős kimenő jelük tud lenni, és inkább arra kell vigyázni, hogy túl ne hajtsuk a keverő bemenetét. Miért lehetnek mégis ilyen problémák? Ennek számtalan oka lehet.
Néhány szempont:
- nem tudjuk, hogy ki milyen keverőkbe dugdossa be a cuccát, de némelyik elterjedt típusnál alig van vonal bemeneten gain tartalék.
- nagy színpadokon többnyire DI boxokat használnak. Ezeken eleve szokott lenni +4/-10 dB kapcsoló. Ha ennek használatával meg a pulti gainnel nem lehet kellő szintre hozni egy PA1X jelét mondjuk 1/3 poti állásnál, akkor azt a PA1X-et ledarálom, hamburgert sütök belőle, és megeszem.
- mindenkinek, aki nálunk PA1X-et vásárol, azt szoktam mondani, hogy csak akkor érdemes megvenni, ha NAGYON jó hangrendszerre teszi rá. Kütyü keverőerősítővel és hangfallal egyrészt nem fogja a hallgatóság sohasem megtudni, hogy mi kerül ebben a hangszerben ilyen sokba, másrészt erőtlennek tűnik a hangzás, amit sokan a hangerő adagolásával akarnak kompenzálni. Jó minőségű cuccon viszont nincs kérdés.
- ugyanez a fenti dolog elmondható több más konkurens gyártó korszerű termékeivel kapcsolatban is. Azt hiszem, a technológia fejlődésével egyre lineárisabbá válik szintik hanggenerátorának működése, egyre kevésbé építik be a "jólmegszólalító" karakterisztikákat, és próbálnak közelíteni a természetes megszólaláshoz. A régebbi PCM szintiknek valahogy "átütőbb" hangjuk volt, ami egyben nyersebb, erőszakosabb hangképet is jelentett. Hangosítási szempontból viszont könnyebb feladatot. Azonban aki megvett már egy korszerűbb szintit, nem hiszem, hogy pusztán ilyen okok miatt képes lenne visszatérni egy régebbi modellre, mert valószínű, hogy pont a nagyon szép megszólalása miatt vette meg az újabb típust.
- ne feledkezzünk meg arról sem, hogy adott fellépési körülmények között igen nagy különbségek lehetnek egy szóló játék (pl. zongora), egy "laza" arrangeres hangszerelés (van egy csomó ilyen a PA-ban), egy igazi big band hangszerelés, egy provizórikus SMF lejátszás, meg mondjuk egy MP3 hangerejében. Ekkor jöhet a gond. Beállunk kényelmesen egy nagy szintű passzázzsal, aztán egy halkabb anyag esetében azt hisszük, nincs elég tartalék. Ilyen szituációkra viszont előre fel kell készülni, bőven vannak a PA-ban szintállítási lehetőségek és tartalékok.
Hangsúlyozom, hogy ezek a dolgok nem csak a KORG cuccokra érvényesek, hanem szinte minden korszerűbb szintire, ugyanúgy tapasztalható pl. a Roland szintiknél is. Lehet, hogy a gyártóknak ezzel kapcsolatban kis elméleti okfejtést kéne a hangszer mellé adni
A fentiek a mi tapasztalatainkat tükrözik, lehet a véleményemmel vitatkozni...