Syncopa hangszerbolt és szerviz elektronikus zenei fóruma

Bagod, Kossuth u. 7. www.syncopa.hu
Pontos idő: 2024. november 24., vasárnap 20:17

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. június 9., hétfő 16:42 
Offline
Syncopa főnök :-)
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 20., szerda 18:40
Hozzászólások: 1285
Idézet:

Valószínű, túl sok volt a kérdésem egyszerre mert ebből sajnos nem lettem okosabb. :)
Engem úgy részleteiben 3 dolog érdekelne:
- mi az az eljárás, ha publikus valami belőle, ami ha a fentiek szerint nem tömörítés, de utánna számolva a sampling timenak a minták számának függvényeként a matematikai lehetetlen, ekkorka memória területen való tárolás, mégis megoldott vele???
- továbbá ami technikailag nem derült ki de piszkálja a fantáziám, mit rejt a csoda-karma funkció tulajdonképpen?
- valamint, a nem egyszerű sampling funkció a TR-ben milyen "fogyatékosságot" takar? Ja, és itt is csak két minta alkothat még egy program hangszint?

(a Jankai jövendölése egyébként csak futurisztikum volt, de nyílt OS-ű hangszernél azért várt volna az ember valamit ami új lehetőség lehetett volna... Ez már a múlté!)


Na akkor nézzük sorra:
1. A KORG konkrét hangkeltési algoritmusa tényleg nem publikus, ezért csak feltételezem, hogy amiket hallottam innen-onnan róla, az fedi a valóságot. Eszerint a PCM mintának fogják egy jellemző felfutási részét "attack", a kitartási részből pedig nagyon rövid mintát, vagy mintákat tárolnak le, és valamilyen hozzárendelt algoritmussal intézik azt, hogy a visszajátszás során ez az adott hangszer hangját a legtermészetesebben adja vissza. Magukat a letárolt darabokat ismereteim szerint nem is tömörítik a KORG - nál. Így mindenesetre a szükséges memóriaméret a töredékére csökken.

2. A KARMA-ról nagyon nehéz röviden elmondani a lényeget. Egy "hagyományos" hangszernél ha leütsz egy billentyűt, akkor megszólal egy hang. Ha a KARMA funkció aktív, akkor egy folyamat indul el a billentyű leütésekor. Hogy mi történik a következő pillanatokban ,azt te határozhatod meg a KARMA funkció hozzárendelésekor, illetve annak előzetes programozásakor. Lehet, hogy arpeggio szerűen megszólalanak hangok, akár groove-ok, de ez csak a történetnek egy része. Az érdekesebb dolgok akkor történnek, amikor burkológörbe mozgásokat, szűrőzéseket, modulációkat, ezek egymásra épülő rendszerét indítod el a leütéssel. A folyamat polifónikusan persze még izgalmasabb, és még ezer lehetőség rejlik benne. Ha kipróbálod, elég gyorsan kiderül, mi mindent tud a KARMA. Persze, például egy rock zenekarba nem biztos, hogy pont ilyesmi hatások szükségesek, de láttam már nem egy rock banda billentyűsét KARMÁn játszani.

3. TR és sampling: én pl. örültem volna, ha a SCSI interfész helyett a TR tudott volna USB-s külső HDD-t kezelni. A SCSI-val eléggé lassan lapátolgat. Gyorsul a dolog, ha már KORG formátumra konvertáltál, de ez is egy szükséges lépés. Egyébiránt a "nagy" Triton hangszerekhez képest nehézkesebb egy kicsit a sampling editálás, ott a nagy képernyőn eléggé gyorsan lehet ezeket a folyamatokat pörgetni. Bár, azt mondják, hogy aki megszokja ezt a képernyőt és menürendszert, az a TR-en is kellően gyorsan elboldogul. Kicsit kevésnek találom a 64 M RAM felső határt is, de ha figyelembevesszük, hogy ezen a hangszeren a sampling csak hab a tortán, akkor emiatt inkább ne zokogjunk. Igen, a bemintázott hangokból is ugyanúgy épül fel a program, mint a multisample-kból. Kivéve persze a dobszeteket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. június 12., csütörtök 17:55 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. június 9., hétfő 0:54
Hozzászólások: 31
MidiTom írta:
Idézet:

Valószínű, túl sok volt a kérdésem egyszerre mert ebből sajnos nem lettem okosabb. :)
Engem úgy részleteiben 3 dolog érdekelne:
- mi az az eljárás, ha publikus valami belőle, ami ha a fentiek szerint nem tömörítés, de utánna számolva a sampling timenak a minták számának függvényeként a matematikai lehetetlen, ekkorka memória területen való tárolás, mégis megoldott vele???
- továbbá ami technikailag nem derült ki de piszkálja a fantáziám, mit rejt a csoda-karma funkció tulajdonképpen?
- valamint, a nem egyszerű sampling funkció a TR-ben milyen "fogyatékosságot" takar? Ja, és itt is csak két minta alkothat még egy program hangszint?

(a Jankai jövendölése egyébként csak futurisztikum volt, de nyílt OS-ű hangszernél azért várt volna az ember valamit ami új lehetőség lehetett volna... Ez már a múlté!)


Na akkor nézzük sorra:
1. A KORG konkrét hangkeltési algoritmusa tényleg nem publikus, ezért csak feltételezem, hogy amiket hallottam innen-onnan róla, az fedi a valóságot. Eszerint a PCM mintának fogják egy jellemző felfutási részét "attack", a kitartási részből pedig nagyon rövid mintát, vagy mintákat tárolnak le, és valamilyen hozzárendelt algoritmussal intézik azt, hogy a visszajátszás során ez az adott hangszer hangját a legtermészetesebben adja vissza. Magukat a letárolt darabokat ismereteim szerint nem is tömörítik a KORG - nál. Így mindenesetre a szükséges memóriaméret a töredékére csökken.

2. A KARMA-ról nagyon nehéz röviden elmondani a lényeget. Egy "hagyományos" hangszernél ha leütsz egy billentyűt, akkor megszólal egy hang. Ha a KARMA funkció aktív, akkor egy folyamat indul el a billentyű leütésekor. Hogy mi történik a következő pillanatokban ,azt te határozhatod meg a KARMA funkció hozzárendelésekor, illetve annak előzetes programozásakor. Lehet, hogy arpeggio szerűen megszólalanak hangok, akár groove-ok, de ez csak a történetnek egy része. Az érdekesebb dolgok akkor történnek, amikor burkológörbe mozgásokat, szűrőzéseket, modulációkat, ezek egymásra épülő rendszerét indítod el a leütéssel. A folyamat polifónikusan persze még izgalmasabb, és még ezer lehetőség rejlik benne. Ha kipróbálod, elég gyorsan kiderül, mi mindent tud a KARMA. Persze, például egy rock zenekarba nem biztos, hogy pont ilyesmi hatások szükségesek, de láttam már nem egy rock banda billentyűsét KARMÁn játszani.

3. TR és sampling: én pl. örültem volna, ha a SCSI interfész helyett a TR tudott volna USB-s külső HDD-t kezelni. A SCSI-val eléggé lassan lapátolgat. Gyorsul a dolog, ha már KORG formátumra konvertáltál, de ez is egy szükséges lépés. Egyébiránt a "nagy" Triton hangszerekhez képest nehézkesebb egy kicsit a sampling editálás, ott a nagy képernyőn eléggé gyorsan lehet ezeket a folyamatokat pörgetni. Bár, azt mondják, hogy aki megszokja ezt a képernyőt és menürendszert, az a TR-en is kellően gyorsan elboldogul. Kicsit kevésnek találom a 64 M RAM felső határt is, de ha figyelembevesszük, hogy ezen a hangszeren a sampling csak hab a tortán, akkor emiatt inkább ne zokogjunk. Igen, a bemintázott hangokból is ugyanúgy épül fel a program, mint a multisample-kból. Kivéve persze a dobszeteket.



-----

Úgy tudom, ez az Attack-Sustain szeletelési eljárás régen dívott, pl mikor 2 - 4MB-ba kellett tárolni dolgokat --> sound blaster és társai wave table hangkártyák és régi szintik (Korg M1 T3 stb. vagy más gyártók ekkori cuccai... E-mu Proteus család...)
Én pl a trinity-mben nézegettem néhányszor a száraz mintákat, és pl a zongoránál is jól hallható az esetenként fél-egy másodperces loop. ettől eltekintve igaz hogy nagyon zongoraszerű a hang, de ugyanakkor természetellenesen fémes és vékony is, nincs teste! Ez lehet a full dinamikával megütött eredeti hangszer spektrum "jellege" miatt is, de valahogy én inkább a digitális manipulációt hallom rajta. azonban pl. a mallet hangmintái nagyon szépek szárazon is... Érdekes!

A Karma kapcsán, akkor ezek a "mindent mindennel modulálok" szervezettségek leginkább a szintetikus hangzásoknál jönnek jól nem? Pl a zongorára alkalmazva ilyen dinamikafüggő mi-mit indít dolgokat nehezen képzelném el, persze ezt most csak azért írom, mert sosem volt előttem Karma. Egyébként ezt a wavestationban már egyszer kitalálták nem?

A TR sampling részét nézve, az SD kártya mellett akkor még mindig célszerűbb a SCSI médiát használni?
szó se róla, komoly dolog volt régen is a SCSI, csak valahogy nem igazán terjedt el... Talán drága lehetett akkor is... ma pedig fehér holló témává kezd válni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. június 12., csütörtök 22:23 
Offline
Syncopa főnök :-)
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 20., szerda 18:40
Hozzászólások: 1285
kingston írta:

Úgy tudom, ez az Attack-Sustain szeletelési eljárás régen dívott, pl mikor 2 - 4MB-ba kellett tárolni dolgokat --> sound blaster és társai wave table hangkártyák és régi szintik (Korg M1 T3 stb. vagy más gyártók ekkori cuccai... E-mu Proteus család...)
Én pl a trinity-mben nézegettem néhányszor a száraz mintákat, és pl a zongoránál is jól hallható az esetenként fél-egy másodperces loop. ettől eltekintve igaz hogy nagyon zongoraszerű a hang, de ugyanakkor természetellenesen fémes és vékony is, nincs teste! Ez lehet a full dinamikával megütött eredeti hangszer spektrum "jellege" miatt is, de valahogy én inkább a digitális manipulációt hallom rajta. azonban pl. a mallet hangmintái nagyon szépek szárazon is... Érdekes!


Ezt a fajta PCM szintézis alapot nagyon sok gyártó használta és használja. Hogy konkrétan miféle algoritmusokkal menedzselik pl. a loopokat, azt nagyon sűrű homály fedi. Nagyon régen kísérleteztem olyannal, hogy (éppenséggel más gyártó szintijeinek PCM ROM-jából) kiolvasott fájlból az egyes hangszínek mintaszeleteit próbáltam beazonosítani. Néhány esetben ez egyértelmű volt, máskor nem működött a dolog. Egy - egy attack vagy loop rész felismerhető volt, más hangszínek esetében fogalmam sem volt, hogy miként áll elő a hallható hang. Minden mintához tartozott egy pár byte-os "valami', gondolom, abban voltak letárolva a hozzá kapcsolódó végrehajtási szabályok. Korg minta ROM-ot sose beleztem ki, azon egyszerű okból, hogy amíg a KORG 2,54 mm-es lábkiosztású EPROM-okkal dolgozott, addig nekem nem volt égetőm :) Később meg már SMD-be raktak mindent, azt pedig olvassa ki, aki 10 év börtönt kapott, és más dolga úgy sincs :)

Idézet:
A Karma kapcsán, akkor ezek a "mindent mindennel modulálok" szervezettségek leginkább a szintetikus hangzásoknál jönnek jól nem? Pl a zongorára alkalmazva ilyen dinamikafüggő mi-mit indít dolgokat nehezen képzelném el, persze ezt most csak azért írom, mert sosem volt előttem Karma. Egyébként ezt a wavestationban már egyszer kitalálták nem?


Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. A KARMA funkció nem azt jelenti, hogy "mindent mindennel modulálok". Az inkább a VAST technológia, Kurzweil. A KARMA inkább ilyesmiről szól:
-Leütök egy billentyűt, megszólal egy hang. (Eddig tiszta Triton).
-Pici idő múlva megszólal hozzá egy terc (ez lehetne arpeggiátor is)
-Azonban a tercben megszólaló hang már úgy szólal meg, mintha tekergetnél közben egy szűrő cutoff-ot
-Majd nagy hangerővel és tisztán megszólal az alaphangra egy oktáv, de erőteljes amplitudó modulációval.

Ez persze egy bugyuta példa volt, mert nincs zenei értelme, de nagyjából szemlélteti a folyamatot. A KARMA egy folyamat, amit a billentyű lenyomásakor ráindítasz a hangra. A szintézisnek szinte minden paraméterére hathat, a lehetőségek tehát majdnem végtelenek. Ha belegondolsz, hogy egy nagyon összetett kombi-val mi mindent tud csinálni egy ilyen, hát az egészen elképesztő. Természetesen az akusztikus hangszereknél valamelyest behatárolt az értelmesen felhasználható KARMA funkciók köre, de egy összetettebb szinti programnál, főleg pedig kombinál brutális dolgok jöhetnek ki. Az a baj, hogy hiába hallgatsz demókat, ezt saját magadnak kell kipróbálni, akkor jössz rá, hogy mi benne a pláne. Mert egy hallgatott zenénél hiheted azt, hogy agyament szekvencer programmal van dolgod.
A Wavestation kicsit más volt, bár azt is Stephen Kay találta ki, de jó 20 évvel ezelőtt. Ott egymás UTÁN rakott mintasorból képezhettél sosem volt hangokat, meg belevakarhattál a joystickkel, abban az időben az sem volt kispálya.

Idézet:
A TR sampling részét nézve, az SD kártya mellett akkor még mindig célszerűbb a SCSI médiát használni?
szó se róla, komoly dolog volt régen is a SCSI, csak valahogy nem igazán terjedt el... Talán drága lehetett akkor is... ma pedig fehér holló témává kezd válni.


A SCSI valaha a fapados MFM vinyókkal szemben a biztonságos és gyors tárolást jelentette. Hangszerekhez szerintem azért kezdték használni, mert működhetett leválasztható külső egységként, és ugyanarra a külső vonalra rárakhattál CD-t is, ami ugye a minták fő hordozója volt. De közben az IDE majd a SATA technológia szinte teljesen leradírozta a SCSI-t. Ez a zenészeknek valamennyire előny is, hiszen adott esetben a PC bontóból fillérekért szerezhet nagyon jó tárolóegységeket. A jövő persze a nagyon gyors és nagy kapacitású memórikártyáké lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. június 14., szombat 0:02 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2008. június 9., hétfő 0:54
Hozzászólások: 31
off:
Ez a sound Rom kibányászás marha érdekesen hangzik! :)
Csak beazonosítás volt a cél vagy ifjú technikusként a digit technika szele vezérelt? :)
Meg is szólalt a kiolvasott minta?

Mondjuk nem vagyok szaktudor, de egy tanáromnál rákérdeztem egyszer, amit Szabó Sanyitól, a TC endorserétől tudok, hogy pl. Lexicon 480-at próbáltak ilyen "chip leszívással" koppintani... Azt mondta a tanár hogy kiolvasással nem sokra mehettek, mert az levédhető, de a tokozás leköszörülésével a maghoz hozzá lehet férni. Csakhogy állítólag ehhez olyan technikák kellenek amit max a Nasa engedhet meg, ergo felesleges felhajtás ilyen szinten. Ahol megéri, az a titkos kormányzati ügyeket érintő akciók...

Szóval, nem semmi hogy a "copy-paste" mégis megoldható, akár sufni-tuning szinten is állításod szerint! :)


A karma lényegét azért nem értettem, mert a leírtak alapján régóta ilyen lehetőségekkel kellene hangszert építeni mindenkinek. A trinityt is nyomták az új koncepciójú vezérlési lehetőségekkel, aztán egy rakás dolgot nem lehet vele megvalósítani... Most pl. MSB-LSB váltási problémákkal küszködök vele. Nesze neked 16 sávos "csoda sequencer" meg "csoda combination mód"... :)

Egyébként a Wavestationban sem értettem, mi az új abban hogy 4 minta alkothat egy programot és közöttük tudok variálni, ez annyira magától érthető kellett volna legyen már előte is. Persze a megfizethetőség akkor fontos hangsúlyt képzett! (most meg itt a Legacy Cell, aztán adjunk neki...) :)

Ja, és a végére egy kis közvéleménykutatás: jó dolog az hogy egy Stephen Kay "tervez" nekünk hangszert? Ez kissé nekem olyan: "az elftásak megmondják hogy mi legyen" ízű dolog. Mennyivel másabb világ lenne, ha mondjuk egy szintit úgy tervezhetnének, mint egy Linuxot? Na jó, persze sokkal ésszerűbb és kontroláltabb keretek között! Pl, mikor jut eszébe valakinek hogy egy szinti PIN kóddal védhető legyen illetéktelenektől? User által választható billentyűzet mechanika, megjelenés színe (mobiltelcsi módjára cserélhető panelek), kontrollerek (pl. kerék v. joystick)...
Legalább ha a gyárak kiírnának egy ötlet listát!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008. június 14., szombat 10:15 
Offline
Syncopa főnök :-)
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 20., szerda 18:40
Hozzászólások: 1285
kingston írta:
Ez a sound Rom kibányászás marha érdekesen hangzik! :)
Csak beazonosítás volt a cél vagy ifjú technikusként a digit technika szele vezérelt? :)
Meg is szólalt a kiolvasott minta?


Egyszerűen volt egy meghibásodott szinti, ki akartam deríteni, hogy miért szólnak bizonyos hangszínek jól, mások pedig nem. Ehhez meg kellett állapítani, hogy melyik az a címtartomány, ami OK, melyik, ami nem. Kiszereltem tehát a sound ROM-ot, beleraktam a saját magam által épített számítógép ecélra kreált interfészépbe, aztán hajrá! Akkoriban még annyiba került egy szinti, mint egy új autó, az emberek hajlandók voltak a javításra áldozni. Még akár 500 Ft-ot is 3-4 nap munkáért :)
Idézet:
Mondjuk nem vagyok szaktudor, de egy tanáromnál rákérdeztem egyszer, amit Szabó Sanyitól, a TC endorserétől tudok, hogy pl. Lexicon 480-at próbáltak ilyen "chip leszívással" koppintani... Azt mondta a tanár hogy kiolvasással nem sokra mehettek, mert az levédhető, de a tokozás leköszörülésével a maghoz hozzá lehet férni. Csakhogy állítólag ehhez olyan technikák kellenek amit max a Nasa engedhet meg, ergo felesleges felhajtás ilyen szinten. Ahol megéri, az a titkos kormányzati ügyeket érintő akciók...

Szóval, nem semmi hogy a "copy-paste" mégis megoldható, akár sufni-tuning szinten is állításod szerint! :)


Amiről én írtam, az egy ROM kiolvasás volt. Ez elvben a mostani szintiknél is megoldható, csak a különféle PLC meg egyéb tokok miatt majdnem lehetetlen roncsolásmentes megoldást találni.
Amiről Sanyi beszélt, az a mikrokontrollerben tárolt kód kifejtése. Ezt lehet titkosítani, ill. védeni. Nos, az ilyent tényleg NASA szinten lehet kihámozni, de végül is minden megoldható :)

Idézet:
A karma lényegét azért nem értettem, mert a leírtak alapján régóta ilyen lehetőségekkel kellene hangszert építeni mindenkinek. A trinityt is nyomták az új koncepciójú vezérlési lehetőségekkel, aztán egy rakás dolgot nem lehet vele megvalósítani... Most pl. MSB-LSB váltási problémákkal küszködök vele. Nesze neked 16 sávos "csoda sequencer" meg "csoda combination mód"... :)

Egyébként a Wavestationban sem értettem, mi az új abban hogy 4 minta alkothat egy programot és közöttük tudok variálni, ez annyira magától érthető kellett volna legyen már előte is. Persze a megfizethetőség akkor fontos hangsúlyt képzett! (most meg itt a Legacy Cell, aztán adjunk neki...) :)


Amikor nekem a Wavestation először a kezembe került, én teljesen elaléltam tőle. Nem a vektor-kezelés miatt, mert olyant már a K1 is tudott, hanem azért, mert az akkori technikai szinten nagy bűvészkedések kellettek ahhoz, hogy ezt a minta kezelési struktúrát meg tudják oldani. Ma már persze primitívnek tűnik, de akkoriban csillagháborús technológiáról beszéltünk :)

Idézet:
Ja, és a végére egy kis közvéleménykutatás: jó dolog az hogy egy Stephen Kay "tervez" nekünk hangszert? Ez kissé nekem olyan: "az elftásak megmondják hogy mi legyen" ízű dolog. Mennyivel másabb világ lenne, ha mondjuk egy szintit úgy tervezhetnének, mint egy Linuxot? Na jó, persze sokkal ésszerűbb és kontroláltabb keretek között! Pl, mikor jut eszébe valakinek hogy egy szinti PIN kóddal védhető legyen illetéktelenektől? User által választható billentyűzet mechanika, megjelenés színe (mobiltelcsi módjára cserélhető panelek), kontrollerek (pl. kerék v. joystick)...
Legalább ha a gyárak kiírnának egy ötlet listát!


A haldokló szintetizátor gyártó cégek szerintem nem igazán törik a fejüket ilyesmin. Így is az a fő probléma, hogy nehéz akkora tételszámot legyártatni, ami miatt Kínában érdemes lenne 20 percig járatni egy gépsort.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. február 19., péntek 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2008. április 1., kedd 20:15
Hozzászólások: 2
Korg tr61 keresek magyar nyelvű használatit. Minden megoldás érdekel. Köszi: Pumi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 26., szerda 9:48 
Offline

Csatlakozott: 2010. május 26., szerda 9:27
Hozzászólások: 5
Sziasztok!

Amint látom nem túl "pörgős" ez a topic :) de azért szerencsét próbálok...

Vettem (természetesen használtan) egy KORG TR61 Workstation-t. A hangszer kifogástalan állapotban van, nagyon szépen szól :) Van azonban egy kis problémám. Ami azt illeti nem is annyira kicsi... :/

A szintetizátorban van 64 MB RAM ami lehetővé teszi, hogy hangmintákat töltsek nele és azokat mint multisample-ket használjam. (Tudom, a teljes támogatáshoz mint pl. a sample-k szerkesztése a szintetizátoron belül, egy EXB bővítményre is szükség lenne, de azt hiszem ebben az esetben erre nincs szükség). A szinti oprendszere 1.0.4-es.

Készítettem néhány hangmintát 48kHz/16bit/Mono-ban mintavételezve.
Ezeket a hangmintákat azután betöltöttem a RAM-ba. Létrehoztam egy új drumkit-et, amelyben a betöltött mintákat rendeltem az egyes billentyűkhöz (drumkit-ek esetén közvetlenül dolgozhatunk a hangmintákkal, nem kell előbb multisample-t készíteni belőlük a kézikönyv szerint).
A drumkit-et aztán hozzárendeltem egy Program-hoz, így elvileg már használhatnám is az új drumkit-emet :)

Ami azt illeti gyakorlatilag is így van, csakhogy van egy kis bökkenő...

Az első hiba: a RAM-ba töltött hangminták összekeverednek egymással! Az egyik hangminta végéhez hozzáadódik a következő elejének egy része... :(
A második: egyes hangminták valami rémes torzításon, "átalakuláson" mennek keresztül csak nyomokban emlékeztetve az eredeti hangra :(

Gyanakodván a RAM modulokra kipróbáltam több különböző típussal is, de mindegyiknél produkálta a hangszer ezt a hibát.

Van valakinek esetleg valamilyen ötlete, tanácsa mi lehet a probléma és hogyan lehetne orvosolni?

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 26., szerda 11:34 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 25., hétfő 14:41
Hozzászólások: 66
lipi írta:



Az első hiba: a RAM-ba töltött hangminták összekeverednek egymással! Az egyik hangminta végéhez hozzáadódik a következő elejének egy része... :(
A második: egyes hangminták valami rémes torzításon, "átalakuláson" mennek keresztül csak nyomokban emlékeztetve az eredeti hangra :(



Szia!

Kisebb, kevesebb mintával próbálva is előfordul?
Egyformák a moduljaid? (azonos gyártó, azonos paraméterek, lehetőleg azonos széria)
Egy modullal mi a jelenség? (külön-külön mindegyikkel)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 26., szerda 13:28 
Offline

Csatlakozott: 2010. május 26., szerda 9:27
Hozzászólások: 5
Bokrock írta:

Szia!

Kisebb, kevesebb mintával próbálva is előfordul?
Egyformák a moduljaid? (azonos gyártó, azonos paraméterek, lehetőleg azonos széria)
Egy modullal mi a jelenség? (külön-külön mindegyikkel)


Szia!

Igen próbáltam hosszabb, rövidebb mintákkal egyaránt. (0,5s-5s)
A modulok egyformák, illetve amikor próbálgattam más modulokkal is, azoknál is figyeltem, hogy egyformák legyenek mindkét slotban. Egy-egy modullal is próbáltam, de úgy is ugyanez volt a jelenség mind az 5 féle modulnál. (Ezekből egy 16 MB-os, 4 pedig 32 MB-os volt)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 26., szerda 13:40 
Offline
Syncopa főnök :-)
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 20., szerda 18:40
Hozzászólások: 1285
lipi írta:
Bokrock írta:

Szia!

Kisebb, kevesebb mintával próbálva is előfordul?
Egyformák a moduljaid? (azonos gyártó, azonos paraméterek, lehetőleg azonos széria)
Egy modullal mi a jelenség? (külön-külön mindegyikkel)


Szia!

Igen próbáltam hosszabb, rövidebb mintákkal egyaránt. (0,5s-5s)
A modulok egyformák, illetve amikor próbálgattam más modulokkal is, azoknál is figyeltem, hogy egyformák legyenek mindkét slotban. Egy-egy modullal is próbáltam, de úgy is ugyanez volt a jelenség mind az 5 féle modulnál. (Ezekből egy 16 MB-os, 4 pedig 32 MB-os volt)


Miben készítetted a mintákat?
AWAVE-ben?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 26., szerda 13:44 
Offline

Csatlakozott: 2010. május 26., szerda 9:27
Hozzászólások: 5
MidiTom írta:

Miben készítetted a mintákat?
AWAVE-ben?


Igen.
Ez egy VSTi hangjai Cubase-ben -> mixdown 48kHz/16bit/Mono -> AWAVE-be beimportálva, majd save mint KSF.

De igazából az a legnagyobb bajom, hogy minden mintával ugyanezt csinálja nem csak a saját magam által kreáltakkal. Tehát akár KSF-et (van néhány elérhető a neten Tritonhoz), akár WAV-ot, AIFF-et töltök be minden mintával ugyanezt teszi.

Itt vannak az eredeti minták: http://oldphoto.hu/minipops.zip
és itt az amit a TR "művelt" velük: http://oldphoto.hu/minipops_tr.zip


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 26., szerda 14:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 25., hétfő 14:41
Hozzászólások: 66
Attól tartok, hogy ez szerviz lesz, feltételezve, hogy valamikor működött rendesen, valamint mind az 5 modul nem egyszerre ment tönkre.
Amennyiben ezek az első szárnypróbálgatások, akkor egy tuti kompatibilis modullal kellene letesztelni a hangszert.
Egyéb esetben valószínű, hogy a hangszer memória kezelése sérült meg. :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 27., csütörtök 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2010. május 26., szerda 9:27
Hozzászólások: 5
Bokrock írta:
Attól tartok, hogy ez szerviz lesz, feltételezve, hogy valamikor működött rendesen, valamint mind az 5 modul nem egyszerre ment tönkre.
Amennyiben ezek az első szárnypróbálgatások, akkor egy tuti kompatibilis modullal kellene letesztelni a hangszert.
Egyéb esetben valószínű, hogy a hangszer memória kezelése sérült meg. :(


Hát remélem hogy csak annyi pechem van hogy eddig nem találtam megfelelő modult ;) [Mondjuk más-más modulokkal úgy vettem észre mindig máshol van az a pont ahol összefutnak a minták, vagy éppen máshova helyezi a loop pontokat...]
Egyébként a hangszerben előtte nem volt RAM; én mint 2. tulaj vetemedtem arra hogy teszek bele.
Hétvégén még kapok pár típust megpróbálom majd azokkal is, és ha nem megy hát nem megy. Ez legyen a legnagyobb baja az elkövetkezendő években! :)

Köszönöm a tanácsaitokat! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 31., hétfő 11:51 
Offline

Csatlakozott: 2010. május 31., hétfő 11:36
Hozzászólások: 2
Sziasztok!
Nem kifejezetten TR-el kapcsolatos a kérdésem, de hátha tud valaki válaszolni :)

Vettem egy Trinity-t (ami nekem tökéletesen megfelel) és szeretném pedállal váltani a combikat, programokat.
Azt olvastam valahol, hogy magán a hangszeren nem lehet beállítani azt hogy fel is és le is lehessen váltani a hangokat. Tehát vagy csak mindig fel, vagy csak mindig le.
Ez valóban így van? Mert ha igen, ez a világ legnagyobb butasága...

Itt van pl. ez a pedál ami egy egységként alkalmas lenne a feladatra a fel és le váltáshoz:
http://www.drumza.com/images/BossFS6DualFootswitch.jpg

Aki tud, kérem segítsen!

Üdv:
superator


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 31., hétfő 13:27 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 25., hétfő 14:41
Hozzászólások: 66
superator írta:
Sziasztok!
Nem kifejezetten TR-el kapcsolatos a kérdésem, de hátha tud valaki válaszolni :)

Vettem egy Trinity-t (ami nekem tökéletesen megfelel) és szeretném pedállal váltani a combikat, programokat.
Azt olvastam valahol, hogy magán a hangszeren nem lehet beállítani azt hogy fel is és le is lehessen váltani a hangokat. Tehát vagy csak mindig fel, vagy csak mindig le.
Ez valóban így van? Mert ha igen, ez a világ legnagyobb butasága...

Itt van pl. ez a pedál ami egy egységként alkalmas lenne a feladatra a fel és le váltáshoz:
http://www.drumza.com/images/BossFS6DualFootswitch.jpg

Aki tud, kérem segítsen!

Üdv:
superator

Szia!
Én megnézném a gépkönyvét (nekem most sajnos erre nem jut időm), vagy a hangszer menüjét, hogy a pedálokat mire lehet assignálni.
Az egyiket biztos, hogy lehet (assign.switch), a dampert lehet, hogy nem.
Néhány hangszernél a controlpedál bemenetet is át lehet állítani switchre, de ez esetben nem emlékszem már rá. (szintén gépkönyv...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. május 31., hétfő 15:58 
Offline
Syncopa főnök :-)
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 20., szerda 18:40
Hozzászólások: 1285
superator írta:
Sziasztok!
Nem kifejezetten TR-el kapcsolatos a kérdésem, de hátha tud valaki válaszolni :)

Vettem egy Trinity-t (ami nekem tökéletesen megfelel) és szeretném pedállal váltani a combikat, programokat.
Azt olvastam valahol, hogy magán a hangszeren nem lehet beállítani azt hogy fel is és le is lehessen váltani a hangokat. Tehát vagy csak mindig fel, vagy csak mindig le.
Ez valóban így van? Mert ha igen, ez a világ legnagyobb butasága...

Itt van pl. ez a pedál ami egy egységként alkalmas lenne a feladatra a fel és le váltáshoz:
http://www.drumza.com/images/BossFS6DualFootswitch.jpg

Aki tud, kérem segítsen!

Üdv:
superator


A Trinity Parameter Guide 134. oldala egyértelmű. A Foot Switch bemeneten lehet ilyen aszignációkat elkövetni, és egyszerre nyilván csak egy funkciót lehet rárakni. Billentyűs hangszernél még az is szokatlan, hogy ezt egyáltalán belerakták a menübe. Túl sok gyakorlati haszna nincs. Valami olcsó midi pedál nem lenne célszerűbb?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. június 3., csütörtök 13:39 
Offline

Csatlakozott: 2010. május 31., hétfő 11:36
Hozzászólások: 2
Köszönöm szépen a válaszokat, tehát a fel és le váltás nem megoldható.

"Túl sok gyakorlati haszna nincs. Valami olcsó midi pedál nem lenne célszerűbb?"

Hát ezt a "túl sok gyakorlati hasznot" nem értem, nekem óriási segítség lenne ha nem kellene 2 dalrész között - ami szinte egybefolyik - azzal megszakítani hogy odanyúlok a gombokhoz.
Ha csak fel vagy csak le lehet váltani, akkor viszont sokkal többször kell ugyanazt a COMBI-t egymás után másolni, szerintem ez teljesen logikátlan.
Megmondom őszintén hogy nem workstation-ökkel dolgoztam eddig, ez az első és lehet hogy csak nekem fura ez a dolog, de mivel mások is megoldják valahogy hát én is meg fogom...

Az olcsó midi pedált hogy érted MidiTom?
Amit belinkeltem sem drága. Ez 13 ezer, az egy pedálos verziója meg vagy 6.

Ha félreértettelek akkor kérlek javíts ki :)

Üdv:
superator


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. június 3., csütörtök 17:36 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 25., hétfő 14:41
Hozzászólások: 66
superator írta:
Köszönöm szépen a válaszokat, tehát a fel és le váltás nem megoldható.

"Túl sok gyakorlati haszna nincs. Valami olcsó midi pedál nem lenne célszerűbb?"

Hát ezt a "túl sok gyakorlati hasznot" nem értem, nekem óriási segítség lenne ha nem kellene 2 dalrész között - ami szinte egybefolyik - azzal megszakítani hogy odanyúlok a gombokhoz.
Ha csak fel vagy csak le lehet váltani, akkor viszont sokkal többször kell ugyanazt a COMBI-t egymás után másolni, szerintem ez teljesen logikátlan.
Megmondom őszintén hogy nem workstation-ökkel dolgoztam eddig, ez az első és lehet hogy csak nekem fura ez a dolog, de mivel mások is megoldják valahogy hát én is meg fogom...

Az olcsó midi pedált hogy érted MidiTom?
Amit belinkeltem sem drága. Ez 13 ezer, az egy pedálos verziója meg vagy 6.

Ha félreértettelek akkor kérlek javíts ki :)

Üdv:
superator

A Boss pedál analóg, impulzus, vagy kapcsolt vezérlésre alkalmas. MIDI vezérlő pedál általában néhány kapcsolóból áll, amikhez midi parancsot tudsz hozzá rendelni. Készüléktől függően tudod paraméterezni, hogy mi mire hasson. Az alap cuccok általában csak programchange-t tudnak, a komolyabbak egyéb kontroll vezérlést is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Korg TR workstation
HozzászólásElküldve: 2010. június 3., csütörtök 20:49 
Offline
Syncopa főnök :-)
Avatar

Csatlakozott: 2005. április 20., szerda 18:40
Hozzászólások: 1285
Példának okáért van nálunk egy ADA 4X4 midi pedál a bizományos cuccok között 18.000 Ft-ért.
Ha nekem menet közbeni váltásokról kéne spekulálnom, akkor biztos inkább ilyesmit keresnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség