kingston írta:
Úgy tudom, ez az Attack-Sustain szeletelési eljárás régen dívott, pl mikor 2 - 4MB-ba kellett tárolni dolgokat --> sound blaster és társai wave table hangkártyák és régi szintik (Korg M1 T3 stb. vagy más gyártók ekkori cuccai... E-mu Proteus család...)
Én pl a trinity-mben nézegettem néhányszor a száraz mintákat, és pl a zongoránál is jól hallható az esetenként fél-egy másodperces loop. ettől eltekintve igaz hogy nagyon zongoraszerű a hang, de ugyanakkor természetellenesen fémes és vékony is, nincs teste! Ez lehet a full dinamikával megütött eredeti hangszer spektrum "jellege" miatt is, de valahogy én inkább a digitális manipulációt hallom rajta. azonban pl. a mallet hangmintái nagyon szépek szárazon is... Érdekes!
Ezt a fajta PCM szintézis alapot nagyon sok gyártó használta és használja. Hogy konkrétan miféle algoritmusokkal menedzselik pl. a loopokat, azt nagyon sűrű homály fedi. Nagyon régen kísérleteztem olyannal, hogy (éppenséggel más gyártó szintijeinek PCM ROM-jából) kiolvasott fájlból az egyes hangszínek mintaszeleteit próbáltam beazonosítani. Néhány esetben ez egyértelmű volt, máskor nem működött a dolog. Egy - egy attack vagy loop rész felismerhető volt, más hangszínek esetében fogalmam sem volt, hogy miként áll elő a hallható hang. Minden mintához tartozott egy pár byte-os "valami', gondolom, abban voltak letárolva a hozzá kapcsolódó végrehajtási szabályok. Korg minta ROM-ot sose beleztem ki, azon egyszerű okból, hogy amíg a KORG 2,54 mm-es lábkiosztású EPROM-okkal dolgozott, addig nekem nem volt égetőm
Később meg már SMD-be raktak mindent, azt pedig olvassa ki, aki 10 év börtönt kapott, és más dolga úgy sincs
Idézet:
A Karma kapcsán, akkor ezek a "mindent mindennel modulálok" szervezettségek leginkább a szintetikus hangzásoknál jönnek jól nem? Pl a zongorára alkalmazva ilyen dinamikafüggő mi-mit indít dolgokat nehezen képzelném el, persze ezt most csak azért írom, mert sosem volt előttem Karma. Egyébként ezt a wavestationban már egyszer kitalálták nem?
Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. A KARMA funkció nem azt jelenti, hogy "mindent mindennel modulálok". Az inkább a VAST technológia, Kurzweil. A KARMA inkább ilyesmiről szól:
-Leütök egy billentyűt, megszólal egy hang. (Eddig tiszta Triton).
-Pici idő múlva megszólal hozzá egy terc (ez lehetne arpeggiátor is)
-Azonban a tercben megszólaló hang már úgy szólal meg, mintha tekergetnél közben egy szűrő cutoff-ot
-Majd nagy hangerővel és tisztán megszólal az alaphangra egy oktáv, de erőteljes amplitudó modulációval.
Ez persze egy bugyuta példa volt, mert nincs zenei értelme, de nagyjából szemlélteti a folyamatot. A KARMA egy folyamat, amit a billentyű lenyomásakor ráindítasz a hangra. A szintézisnek szinte minden paraméterére hathat, a lehetőségek tehát majdnem végtelenek. Ha belegondolsz, hogy egy nagyon összetett kombi-val mi mindent tud csinálni egy ilyen, hát az egészen elképesztő. Természetesen az akusztikus hangszereknél valamelyest behatárolt az értelmesen felhasználható KARMA funkciók köre, de egy összetettebb szinti programnál, főleg pedig kombinál brutális dolgok jöhetnek ki. Az a baj, hogy hiába hallgatsz demókat, ezt saját magadnak kell kipróbálni, akkor jössz rá, hogy mi benne a pláne. Mert egy hallgatott zenénél hiheted azt, hogy agyament szekvencer programmal van dolgod.
A Wavestation kicsit más volt, bár azt is Stephen Kay találta ki, de jó 20 évvel ezelőtt. Ott egymás UTÁN rakott mintasorból képezhettél sosem volt hangokat, meg belevakarhattál a joystickkel, abban az időben az sem volt kispálya.
Idézet:
A TR sampling részét nézve, az SD kártya mellett akkor még mindig célszerűbb a SCSI médiát használni?
szó se róla, komoly dolog volt régen is a SCSI, csak valahogy nem igazán terjedt el... Talán drága lehetett akkor is... ma pedig fehér holló témává kezd válni.
A SCSI valaha a fapados MFM vinyókkal szemben a biztonságos és gyors tárolást jelentette. Hangszerekhez szerintem azért kezdték használni, mert működhetett leválasztható külső egységként, és ugyanarra a külső vonalra rárakhattál CD-t is, ami ugye a minták fő hordozója volt. De közben az IDE majd a SATA technológia szinte teljesen leradírozta a SCSI-t. Ez a zenészeknek valamennyire előny is, hiszen adott esetben a PC bontóból fillérekért szerezhet nagyon jó tárolóegységeket. A jövő persze a nagyon gyors és nagy kapacitású memórikártyáké lesz.