sheever írta:
Szia
Kosz a valaszt.
Eloszor is nem igaz,hogy London kodos,es esos.
3 het alatt 10 percet esett..es eddig folyamatosan jo ido van:)
Nos a Digi002 sem nagy falat,bar mondjak,hogy London draga,de pl:
a digi002 nem egesz 2 heti fizetes,ha jo melod van..
Azonban abban gondolkodtam,hogy mivel nem ismerem annyira a Pro toolsot,nem biztos hogy annyira nekem talaltak ki.
viszont az a szint ahol tartok kisse keves mar(technikailag)
Ezert mivel lehetosegem van hardware eszkozokkel dolgozni,gondoltam erre.
Alapvetően a zenédhez, projekjeidhez legjobban passzoló munkamódszert és a hozzávaló eszköztárat kell kialakítanod. Mindegy, hogy szoftverről vagy hardverről beszélünk, a dolgok összefüggnek. Kétféleképpen lehet megközelíteni a megfejtést:
1. ha van az embernek egy olyan recording progija, ami minden igényének megfelel, akkor keres hozzá tökéletesen illeszkedő hangkártyát vagy külső digitalizáló eszközt. Fontos, hogy ha a progi képes jó minőségben rögzíteni, keverni, effektezni, akkor ne a "vas" legyen a szűk keresztmetszet. Ugyanígy hiába van csillagháborús digitalizáló kártya, ha valami fapados 16 bites, 44 kHz-es, bénán mixelő és renderelő programmal dolgozik valaki.
2. Ha az IN/OUT-ok száma, routolási lehetőségek, monitorozás, digi csatlakozások (pl. ADAT) követeli egy nagyobb kártya vagy külső digitalizáló doboz beszerzését, akkor célszerű vele precízen együttműködő szoftvert használni.
A fentiek nem jelentenek túl nagy kötöttséget, mert általában úgyis mindenki tudja, hogy melyik cég kikkel áll olyan szoros munkakapcsolatban, hogy ne jelentkezzenek problémák. Pl. ugye a Steinberg - RME párosítás garantált, de ugyanúgy nekünk még az M-Audio vonalon sem volt sohasem gondunk a Steinberg rendszerekkel. A Protools házatáján szintén lehet tudni az alkalmas körítéseket, de ez a szekció már zártabb.
Idézet:
Eddig nem hasznaltam keverot,es fogalmam sincs lenne e ertelme?
Ez szintén személyes megfontolások eredményeként alakulhat ki. Ha valaki kizárólag a pécéjén belül csinálja a zenét, akkor nincs sok értelme. Viszont attól a pillanattól kezdve, hogy külső forrásokat, főként akusztikus jalakat vesz fel, nagyon kell valami alklamas eszköz. Léteznek ezerfelé routolható, sok ki/be úttal rendelkező kártyák, amiknél megoldható egy számítógépes felületen a teljes jelkeverés, de egy kicsit is összetettebb projektnél baromi idegesítő tud lenni, ha az ember nem látja és nem képes folyamatosan kontrollálni a jelutakat, csak az egérrel kattintgatva. Szóval a bemeneti jelek, a pécébe beadott, az onnan kijövő, a művész(ek)hez menő monitor és a technikus monitor jelútjait okosan kell tudni szeparálni, kevergetni. Ha az ember végiggondolja, hogy mit és hogyan akar a felvételkészítés során csinálni, akkor ez úgy kiadódik.
Idézet:
Szintiugyileg
szeretnek tobbek kozt egy alesis micront,egy Evolver rackot,es egy nord 2x et.
Ehhez kellene egy rendszer,ami vezerelni tudja egyidejuleg,es a TC Powercore is megfelelonek tunik.(enek,es mas effectekhez)
Gondolom, a szintiket illetőleg midis vezérlésre gondolsz. Érdemes megfontolni, hogy midivel szerelt audio interfészt ruházol-e be, vagy inkább különálló midi interfészt alkalmazol. Az időzítést és a stabilitást kell szem előtt tartani, meg itt már bejönnek a PC alaplap, konfigurációs és egyéb kérdések. A TC Powercore-t nagyon szeretjük, van belőle több verzió is. Ajánlom figyelmedbe az új PCIe verziót. A FW verziók is jók, de a csatolóra oda kell figyelni.
Idézet:
Enek temaban egy focusrite Voicemaster Proban,es kondis mikrofonban gondolkodom.
Nem tudom mennyire tudsz tippet adni,de bizom a tanacsodban,es valoszinu hogy jobban ralatsz jelen pillanatban hogy mire lenne szuksegem.
A Focusrite egyszerű és tudja a dolgát, nagyon mellényúlni nem lehet vele. Kondi miksi témakörben nagy a választék. Igazán komoly mikrofont akkor érdemes választanod, ha akusztikailag megfelelő kialakítású környezetben tudsz felvenni. Szerinte ma határvonal valahol az AKG Solid tube körül van. Ha nincs pompás felvevő helyed, akkor egy C2000/C3000 vagy az új Perception megfelelhet. De más gyártóktól (AudioTechnica, Shure) is vannak jó mikrofonok. AZ olcsó távolkeletiek között hatalmas a választék, és lehet közülük olyanokat válogatni, amik egy kezdő stúdióban egész jól megállják a helyüket.
Idézet:
nem szeretnek olyan eszkozokre kiadni,amit nem tudok majdan kihasznalni,es mivel hatalmas a kinalat,nehez okosnak lenni.
Pl a TC 399font,ami szinten elerheto szamomra,azonban lehet hogy van nala jobb is kozel ilyen arban.
A piacon a TC-n kívül igazából csak az UAD-1 fut ebben a körben. Az sem rossz, némileg más a filozófiája, mások a súlyponti effektjei is.
Koszi a segitseget,es a hozzaalasod
Udv
Sheever[/quote]