bazookabill írta:
Értem a dolgot, köszönöm a választ.
Néztem most egy ilyet: V-Machine - VST-t kezelő kis szerkezet, videóról egész meggyőző.
http://www.youtube.com/watch?v=L4jnvbfL-ZQValami árlistán 140 ezer forintért láttam ilyet. Ez mennyire lehet használható? Jónak tűnik, de egy füstös kocsmában fellépések alkalmával hamar megadja magát?
Volt már egy csomó próbálkozás arra, hogy célhardvert barkácsoljanak VSTi-k futtatására, de valamiért egyik sem okozott áttörést. Ez sem.
Idézet:
Felső árkategória... Nem tudom, egyenlőre csak játszadozom a gondolattal meg igyekszem informálódni. Video-n láttam, hogy egy Korg Triton LE-ben is van szép rhodes hang, olyat meg lehet használtan 100 ezer körül találni. Mondjuk 100-150ből mi lehet a legjobb megoldás?
Nekem az a bajom, mielőtt az "ez a tuti!" jellegű megfejtő választ iderittyenteném, hogy nagyon sok zenészt ismerek. Az egyiknek ez tetszik, a másiknak az. Amit az egyik autentikus rhodes - nak titulál, az a másik szerint hasznavehetetlen. Hasonló hitviták vannak a wurlitzer, hammond hangok körül is, és akkor még egy szót sem említettünk "a" zongoráról. Ráadásul a különféle demók sokszor azért becsapósak, mert amikor egy adott hangszeren elkezdesz játszani, akkor hiába tetszik nagyjából a kiválasztott hangszín, a billentéshez kapcsolódó dinamikaérzet okozhat gondot. Azt javaslom, hogy hallgass meg, próbálj ki minél több Roland, Korg, Kurzweil, EMU, Yamaha cuccot, és képet kapsz majd arról, hogy egyik vagy másik gyártó milyen filozófia szerint rakosgatja a mintákat vagy a modelleket a hangszereibe. Biztosan fogsz találni olyant, amelyik nagyon bejön, és olyant, amelyik nagyon rossznak tűnik. Azért van ennyi fajta hangszer, mert ki az egyiket, ki a másikat preferálja valamiért.
A választás másik szempontja az lehet, hogy mennyire lehet bővíteni vagy módosítani a meglevő hangokat. Mert pl. egy bizonyos hangszerre azt mondta egy barátunk, hogy benne tök jó a rhodes, de a Hammond jellegű hangok szerinte rém rosszak. Aztán kiderült, hogy némi programozgatás után előállította azt, amire vágyott. Vagy pl. az akusztikus zongora esetén gyakran egy bővítő kártya hozza meg a kívánt soundot.
A samplerekről én most nem nagyon értekeznék, mert kihaltak szegények. Ez persze nem azt jelenti, hogy ha van egy jó EMU vagy AKAI samplered, azzal nem lehet jókat muzsikálni, de a töltögetős játékok miatt kissé macerás, továbbá a használható perifériák köre (SCSI) mára nagyon archaikus világgá vált.
Ha már szóba került a KORG, figyelmedbe ajánlom az új SV1 - et :
http://www.korg.com/Product.aspx?pd=562Olcsóbb árfekvésben pedig érdemes kipróbálni az M3-at, sőt, az M50-es is nagyon ütős cucc.
A régebbi Triton és Trinity szériából is szerették sokan az általad keresett hangzásokat.