Syncopa hangszerbolt és szerviz elektronikus zenei fóruma http://www.syncopa.hu/forum/ |
|
Korg TR workstation http://www.syncopa.hu/forum/viewtopic.php?f=1&t=69 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. október 27., csütörtök 8:37 ] |
Hozzászólás témája: | Korg TR workstation |
Az első videók az új Korg TR workstationről. http://www.onebluemonkey.com/news1.asp?id=187 Külsőre a Triton LE 61 fekete változata (volt egy olyan széria egyébként, de kizárólag Japánban forgalmazták, sajnos...). Szóval jól néz ki! Nekem tetszik a LE is. Mi lehet a különbség? Talán ebben már benne van a sampling (nem opció), USB van a Smart Media helyett, és remélhetőleg gyorsabb processzor. De ezen kívül? Karma 2? Nem hinném. Több FX processzor? Nem hinném. Akkor valaminek kell lenni a hangkeltés körül... |
Szerző: | Csaba [ 2005. október 27., csütörtök 18:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nem akarok beleokoskodni, de a fekete LE-t még most is lehet kapni Ausztriában, ill egész európában. Szerintem ez a Magyar Korg Nagykernek köszönhető hogy nincs. Ja és az ára sem más Üdv:Csaba |
Szerző: | jurij.es.a.szakkor [ 2005. október 27., csütörtök 18:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csaba írta: Nem akarok beleokoskodni, de a fekete LE-t még most is lehet kapni
Ausztriában, ill egész európában. Szerintem ez a Magyar Korg Nagykernek köszönhető hogy nincs. Ja és az ára sem más Üdv:Csaba a fekete LE az gyk. sima LE + sampling opcio = limited edition... ez viszont valami mas, szerintem az extreme olcsobb (LE szeru) valtozata. en inkabb arra lennek kivancsi hogy az oasys (usa) es a szoftveres (japan) vonal mellett keszul e valami ujdonsag is a korg muhelyeiben a klasszikus szintetizator rajongok szamara is?! |
Szerző: | Csaba [ 2005. október 27., csütörtök 19:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gondolom, illetve bízom benne. Nem hinném, hogy csak az oasys marad a piacon, hiszen azért a karcsú pénztárcáju emberkéknek is kell valamit alkotni. Persze lehet hogy az oasys butított változata lesz!? Talán a NAMM-on kiderül. |
Szerző: | pumukl [ 2005. október 27., csütörtök 20:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szép ! Nekem is tetszik ! Szívesen "megnyúznám" egy kicsit. Vajon miért dugtak az Le dobozába egy új hangszert ? Fogalmam sincs hogy mit tudhat, de nem lehet hogy az Le is tudná ha kiadnának egy új op.rendszert hozzá ? Valahogy az a gyanúm, hogy már nem fognak fejleszteni rajta. Ti mit gondoltok ? |
Szerző: | MidiTom [ 2005. október 27., csütörtök 23:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen, már nyáron pusmogtak erről a hangszerről, amit lehet, hogy inkább Triton LE2-nek kellett volna keresztelni, de hát ők tudják... A kis Triton LE igen népszerű szinti lett a piacon, logikus volt hát, hogy csináljanak belőle egy másik verziót is, nyilván új dolgokkal megspékelve. Ezekről az új dolgokról még nem sok mindent lehet tudni, de annyi bizonyos, hogy több multisample lesz benne, mint az elődjében (Stephen Kay mondta). Pár napon belül tudni lehet mindent. |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. október 27., csütörtök 23:14 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csaba írta: Nem akarok beleokoskodni, de a fekete LE-t még most is lehet kapni Ausztriában, ill egész európában.
Nem is tudtam, kösz az infót. Az új TR workstationról Stephen Kay írja: "ez egy Triton LE, több ROM-mal, több program- és combibankkal stb." Az "stb."-t persze nem részletezi... Én a fotón úgy látom, benne van a sampling kártya is (SCSI-csatlakozóval). Lehet, hogy csak ennyi az egész? Ennek nem sok értelmét látom. Vajon mi lesz benne a különleges...? |
Szerző: | jurij.es.a.szakkor [ 2005. október 28., péntek 3:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
A.J írta: Lehet, hogy csak ennyi az egész? Ennek nem sok értelmét látom. Vajon mi lesz benne a különleges...?
ha tippelnem kellene: megduplazzak a polifoniat. |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 4., péntek 18:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt a legújabb hivatalos infó a TR-ről: http://www.korg.co.jp/Product/Synthesizer/TR/ Kösz, Jurij. "Lefordítható" japánról angolra az Altavista Babel Fish-sel: http://babelfish.altavista.com/ |
Szerző: | MidiTom [ 2005. november 4., péntek 18:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
It is necessary in active music life to be ライトウェイト. Professional basic efficiency of worldwide standard machine TRITON series in ライトウェイト body package. Furthermore while raising, the potential of the music work station such as new PCM corrugated addition, USB terminal equipment and SD card slot adoption, adopting friendly user interface. In addition, to build in 16 tracks/trucks & the sequencer, also the real tune making is possible. Furthermore if EXB-SMPL sampling upgrade of option is installed, the extent of performance is infinite entering the hand to high-level sampling environment such as time slice. The professional specifications is actualized with the ライトウェイト body the TR music work station which, your active music life powerfully support. * Adopting the HI synthesis system which shoots rich & brilliant コルグ sound to the sound source. * It loads the bulk PCM ripple mark of 64MB, focusing on piano sound being rich, actualizing the sound which has the extent. * Loading 16 tracks/trucks and the bulk sequencer of 200,000 notes. Also dual アルペジエータand RPPR function to be complete, music production simply and speedily support. * 512 programs and the GM conformity 128 program which are rich in variety +9 loading the drum program and 384 combinations. * Acquiring real sampler function such as time stretch/コンプレス and time slice by installing the EXB-SMPL sampling upgrade of the option board. * You adopt the SD card for the storage media, data backup of bulk/restoring makes easymakes easy. * Preparing 2 types of 61 key models and 76 key models. * Conveyance and the like easy lightweight compact design. * Body color of spirit 悍 black keynote. * To equip the USB terminal, also the MIDI data sending and receiving of PC is smooth. Ilyennek fordította az előzetest a Babel Fish |
Szerző: | MidiTom [ 2005. november 4., péntek 18:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Itt van egy kis táblázatos összefoglaló a fontosabb paraméterkről: http://www.syncopa.hu/aktualis/Tritontr.htm A kérdőjelek esetében a japán nyelv győzedelmeskedett a Babelfish tudománya fölött |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 4., péntek 18:37 ] |
Hozzászólás témája: | |
Persze, hogy rondán fordít, de azért érthetőbb, mint a japán "pálcika-pálcika-házikó-emberke-pálcika.....", nem? Én leglábbis ki tudok igazodni rajta, főleg akkor, ha össze akarom hasonlítani a Triton LE-vel. Kösz az összefoglalást. Szerintem a legfontosabb kérdés, hogy mi a ROM tartalma. A TR-ben 64 MB van, a Triton LE-ben 48. Ha a TR-ben is megvan ugyanez a 48 (tegyük fel), akkor a maradék 16 megegyezik a Triton LE88-ban már meglévő, extra zongorahangokkal? |
Szerző: | MidiTom [ 2005. november 4., péntek 18:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
A.J írta: Persze, hogy rondán fordít, de azért érthetőbb, mint a japán "pálcika-pálcika-házikó-emberke-pálcika.....", nem? Szerintem teljesen használható a fordítás. Korábban próbálkoztam más japánról fordító oldalakkal, de se füle, se farka nem lett a dolognak. A.J írta: Én leglábbis ki tudok igazodni rajta, főleg akkor, ha össze akarom hasonlítani a Triton LE-vel. Kösz az összefoglalást.
Szerintem a legfontosabb kérdés, hogy mi a ROM tartalma. A TR-ben 64 MB van, a Triton LE-ben 48. Ha a TR-ben is megvan ugyanez a 48 (tegyük fel), akkor a maradék 16 megegyezik a Triton LE88-ban már meglévő, extra zongorahangokkal? Igen, erre én is kíváncsi vagyok. Amúgy én úgy látom, hogy ez egy USB-vel felszerelt, kissé felbővített, sötét színű LE. |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 5., szombat 18:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
MidiTom írta: Amúgy én úgy látom, hogy ez egy USB-vel felszerelt, kissé felbővített, sötét színű LE.
Szóval a sötét ló a sötét LE. |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 7., hétfő 17:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most már a jenki oldalon is : http://www.korg.com/tr/ Az összesen 64 MB ROM-ból 32 megegyezik a Triton-sorozatéval (Classic, Le stb.), a másik 32 viszont teljesen új PCM-eket tartalmaz. Köztük Steinway-zongorát és más akusztikus mintákat. Az "Out Of The Box" demo nem rossz. |
Szerző: | MidiTom [ 2005. november 7., hétfő 18:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ákos, igen friss voltál! Kb. egy órája nézhettem, akkor még nem volt fent |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 8., kedd 9:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
MidiTom írta: Ákos, igen friss voltál!
Véletlen... |
Szerző: | pumukl [ 2005. november 8., kedd 12:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Át lehetne rakni az LE-met egy ilyen fekete házba ? Már unom a szürkét. Aztán jörvőre pedig sárgát szeretnék. |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 8., kedd 13:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csak egy flakon fekete Neolux spray kell... Remélem, nem jön el az az idő, amikor cserélhető színes előlapokat lehet a szintikhez venni... |
Szerző: | Csaba [ 2005. november 8., kedd 17:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Miért ne!? A karmával sikerült elindítani egy új színvilágot. Én rögtön lecserélnén valami kevésbé agresszív színre. Persze üzletpolitikailag sem rossz. ( na ennyit a hülyeségről ) |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 8., kedd 17:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Csaba írta: A karmával sikerült elindítani egy új színvilágot.
Én rögtön lecserélnén valami kevésbé agresszív színre. Én meg még agresszívabbra... |
Szerző: | adsr [ 2005. november 19., szombat 9:55 ] |
Hozzászólás témája: | |
Részemről, nem jön be a fekete szín, mert a 80as években minden gép az volt, és hatalmas felüdülést jelentett (és az is maradt) az ezüstszürke, kék, piros, narancssárga, stb gépek megjelenése. Néztem a kb18-20 triton variáns paramétereit, de egy sima Le, más kártyaformátummal, usb-vel. Ezért nem kellett volna új nevet adni neki. A triton család egyértelműen vezető szerepet játszik a workstation kategóriában, de lassan már szánalmassá válik ez a bőrnyúzás. Sőt, már az is. Ha romban több is van benne, az szinte lényegtelen, mert úgyis kellenek más gépek is, ne legyen sablonos a hangzás (rettenetesen fémes, fényes). Akinek meg nem elég kb500 hangszín/300combi hely, az tré, mert mire kellene annyi is, nemhogy több? |
Szerző: | adsr [ 2005. november 19., szombat 9:57 ] |
Hozzászólás témája: | |
kb18-20-ik |
Szerző: | MidiTom [ 2005. november 19., szombat 10:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
adsr írta: Részemről, nem jön be a fekete szín, mert a 80as években minden gép az volt, és hatalmas felüdülést jelentett (és az is maradt) az ezüstszürke, kék, piros, narancssárga, stb gépek megjelenése.
Néztem a kb18-20 triton variáns paramétereit, de egy sima Le, más kártyaformátummal, usb-vel. Ezért nem kellett volna új nevet adni neki. A triton család egyértelműen vezető szerepet játszik a workstation kategóriában, de lassan már szánalmassá válik ez a bőrnyúzás. Sőt, már az is. Ha romban több is van benne, az szinte lényegtelen, mert úgyis kellenek más gépek is, ne legyen sablonos a hangzás (rettenetesen fémes, fényes). Akinek meg nem elég kb500 hangszín/300combi hely, az tré, mert mire kellene annyi is, nemhogy több? Szia adsr! Miközben részben igazat adok neked ebben a dologban, azt azért látni kell, hogy az élet a KORG filozófiáját igazolta. Miközben jópár gyártó a hasonló kategóriájú szintikkel, workstationökkel egyszerűen kihalt a piacról, vagy pár darabokat adogatnak el, addig a Korg a TRiton szériából rengeteget el tudott adni. Tehát sikerült nekik egy igen széles körben hasznavehető családot kitalálni. Természetesen folynak a fejlesztések, és azt is lehet tudni, hogy az Oasys lesz az új család alapja. Pletyka szinten hallani lehet más vonalakról is, majd meglátjuk. |
Szerző: | adsr [ 2005. november 19., szombat 11:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szia Tamás! Tulképp egyetértünk, én max meg vagyok elégedve a tritonommal (Le full), de ha nem lenne mellette még néhány dolog, akkor már nem lennék az. Mindenesetre a triton család tényleg a joker a workstationok között. Az igazság az, hogy ha dob is ki cég új munkaállomást, az már érdemi fejlesztést nem fog tartalmazni, mert a dolog (a hang születési folyamata, lehetőségek) véges. Ha 100kHzen mintáz, 1gb rom/ram van benne, 5000bank-al és fx-el, az senkit sem érdekel már, márpedig ez az út hosszú évek óta, és ez már nem is lehet más. pl egy triton extreme vagy stúdiónál semmiképp sem kell jobb fő gépezet. Nem annál kell jobb, hanem mellé kell venni még ezt-azt. Nem is hiszem, hogy létezik olyan ember, akinek 1db tritonja van, és azt cserélgette le mindig az újabb félére. |
Szerző: | jurij.es.a.szakkor [ 2005. november 20., vasárnap 4:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
MidiTom írta: Természetesen folynak a fejlesztések, és azt is lehet tudni, hogy az Oasys lesz az új család alapja. Pletyka szinten hallani lehet más vonalakról is, majd meglátjuk.
miditom, ez a "mas vonal" engem kifejezetten erdekelne. mivel pletykarol van szo nyugodtan megirhatnad hogy mit hallottal. en nagyon orulnek egy nem groove, nem workstation, nem sample es nem szoftver (=vsti) alapu korg ujdonsagnak. ami az "uj" tr-t illeti, csatlakozom az elottem szolokhoz, azonban megjegyeznem szamtalan oka lehet annak hogy uj kontosbe csomagolnak egy regi/regebbi fejlesztest. ez nem csak a korg sajatossaga, lasd a napokban bejelentett yamaha mo szeriat. |
Szerző: | MidiTom [ 2005. november 20., vasárnap 20:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
jurij.es.a.szakkor írta: mivel pletykarol van szo nyugodtan megirhatnad hogy mit hallottal.
en nagyon orulnek egy nem groove, nem workstation, nem sample es nem szoftver (=vsti) alapu korg ujdonsagnak. Semmi konkrétumot nem tudok, de azt több helyről is hallottam, hogy a fejlesztések folynak egy másik vonalon is. |
Szerző: | Janca Ákos [ 2005. november 20., vasárnap 23:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
Jelenleg a LE a Triton-család legsikeresebben eladott szintije, és a #1 eladott workstation az USÁ-ban. (Jerry Kovarsky, a Korg product managere írta.) Ez persze ízlés dolga is, de azért nehéz jobb ár/érték arányú hasonló hangszert találni. Okos húzás, hogy nem nagyon változtatnak rajta, de mégis jobbá teszik (újabb hangminták, pl. jobb akusztikus zongora, modernebb csatlakoztatási lehetőségek) - ezért szerintem nagyon sikeres lehet a TR. Hogy kell-e pl. egy TS/TE-nél jobb fő gépezet, nagyon sok mindenen múlik. Jó sokat vitáztunk-érveltünk az Irish Act fórumon erről az OASYS megjelenése kapcsán. (Pl. "van-e értelme jobb és drágább hangszert venni?" , "a közönség hallja-e a különbséget?", "a zenész egy jobb hangszer miatt érzett elégedettsége tükröződik-e a zenéjén, átragad-e a közönségre?" stb.) Csupa jó kérdés, megint csak külön topicot érdemelne. Alapvetően bennünk van a lényeg, nem a hangszerekben. "Aki tud, az (szinte) mindenen tud." Mégis, ha kipróbálsz egy neked jobban tetsző hangszert, mint amid van, nehezen tudod elfelejteni... A hangszerek cserélgetése egyeseknél hobbi, másoknál a tökéletes szinti megtalálása a cél, mely egyelőre hasonlatos a Szent Grál kereséséhez. Mégis el lehet jutni egy olyan szintre, amikor az ember azt mondja, nem kell ennél jobb. (Mindig ezt mondjuk...) Valljuk be, el vagyunk kényeztetve manapság. Olyan hangszereket/berendezéseket vehetünk meg, és könnyebben, amelyekről egy-két évtizede csak álmodhattunk. Az új hangszerek gyártói a kegyeinket keresik, és használtan is kiváló dolgokat lehet kapni. (Vettem egy E-MU PK-6-ost. ) Vajon a mai zene tükrözi ezt a "paradicsomi" állapotot? |
Szerző: | adsr [ 2005. november 22., kedd 13:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ma már eljutottam odáig, hogy nem az általam birtokolt technikán múlik, hogy milyen zenét vagyok képes létrehozni. Szerintem sokan így vannak rajtam kívül is, mégis hajszolják a gépek mégjobb/mégtöbb technikai tudását, pedig aki a mai rendszerekkel nem tudja megvalósítani önmagát, akkor el kellene gondolkodnia néhány dolgon. Nem a khz-ről van szó, meg hogy egy SE1x-ből masszívabb (kevés utómunkával járó) basszus szólna, ha lenne olyanom, stb, hanem fel kell ismerni, hogy mikortól kell az embernek továbbfejlődnie/hozzáfejlődnie a rendelkezésre álló technikához. Minden gépemben több olyan funkció van, amit sosem használok és nem azért, mert nem értek hozzá. Nekem semmilyen újabb workstation nem ad már olyan pluszt, amit több jelenlegi géppel ne tudnék megvalósítani, és a több gép épphogy előny, mint hátrány, ezt mindenki tudja, aki a lehető legjobb hangzásra/összhatásra törekszik. Egyetlen géppel dolgozzanak a lagzisok, akiknek kellenek előre gyártott alapok, mert oda elég az is, és/vagy önmaguktól képtelenek meghangszerelni egy alapot. |
Szerző: | Emulator [ 2006. június 27., kedd 2:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
MidiTom írta: adsr írta: ...Természetesen folynak a fejlesztések, és azt is lehet tudni, hogy az Oasys lesz az új család alapja. Pletyka szinten hallani lehet más vonalakról is, majd meglátjuk. Én kíváncsi lennék még pletyka szinten is ezekre a pletykákra csak a reggeli fantáziálgatások közepette való felüdülés végett, de most KOMOLYAN! |
Szerző: | MidiTom [ 2006. június 27., kedd 10:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Emulator írta: MidiTom írta: adsr írta: ...Természetesen folynak a fejlesztések, és azt is lehet tudni, hogy az Oasys lesz az új család alapja. Pletyka szinten hallani lehet más vonalakról is, majd meglátjuk. Én kíváncsi lennék még pletyka szinten is ezekre a pletykákra csak a reggeli fantáziálgatások közepette való felüdülés végett, de most KOMOLYAN! Az idézet egy 2005. novemberi hozzászálósból származott. Azóta pl. pletykából valósággá vált a RADIAS. (Ami szép, és jó, nem győzzük hangsúlyozni |
Szerző: | Kistván [ 2006. szeptember 21., csütörtök 19:50 ] |
Hozzászólás témája: | Kérdés a TRrel kapcsolatban |
Szevasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérdni,mivel mostanában akarok új hanszert venni... Először kinéztem egy Triton Le61et használtan,de aztán hozzáértők azt mondták,hogy nem éri meg,mert tudok jobb hangszert is venni... Most egy pár napos nézelődés,és tanácskérés után eljutottam odáig,hogy 2 hangszert figyeltem ki magamnak. Használtan egy Karmát,valamint újonnan egy TRt. Erről a 2 hangszerről rosszat még nem hallottam,csak jót,de nemigazán tudom,hogy melyik éri meg jobban. Ha valaki tud tanácsot adni,akkor azt szivesen fogadnám,és olvasnám... Előre is köszi! |
Szerző: | Janca Ákos [ 2006. szeptember 21., csütörtök 20:52 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Kérdés a TRrel kapcsolatban |
Szia Kistván, Nekem volt LE61-em és KARMÁM is. Mindkettő kiváló hangszer, de az egyéni ízlésed és elvárásaid a legfontosabbak. (A LE hasonlít a TR-re, mint tudod.) Döntő lehet, hogy milyen stílusú zenét akarsz játszani, koncertezel-e vagy csak stúdióban használnád. Néhány különbség, ami fontos lehet: Hangszínek és bővíthetőség: A TR-ben több és újabb beégetett hangszínminta van - nem hallottam őket, de a LE-t alapul véve biztos jók -, emellett vehetsz sampling opciót is, és mintát vehetsz akármiből. Sőt, ha nem veszel ilyen opciót, akkor is be tudsz tölteni hangmintákat, legalábbis a LE-ben így van. Hangszínkártyákat (PCM expansion board) viszont nem tehetsz a TR-be. A KARMÁ-hoz nincs sampling opció, de PCM kártyákat, vagy MOSS kártyát tud fogadni (két hely van benne). Effektek: A TR-ben csak egy inzert effekt van, a KARMÁ-ban 5 (mint a nagy Tritonokban). Ez sokat számít egy Program vagy Combi megszólalásakor is, de akkor is, ha több sávon hajtod meg egyszerre a szintit. Arpeggiator/KARMA: A TR-ben dual arpeggiator van, a KARMÁ-ban meg KARMA. Ezt nem lehet egy napon sem említeni a szokásos arpeggiatorokkal. Csodálatos koncepció, időigényes teljesen kiismerni, de azonnal olyan dolgokat szólaltathatsz meg vele, amit mással nem. (Ide tartozik, hogy van a KARMÁ-nak számítógépes szoftverváltozata is, amivel meg lehet hajtani más szintiket, pl. a TR-t.) Szóval a KARMA mélységei csak megszállottaknak valók . Ettől függetlenül maga hangszer tökéletesen használható úgy is, mint pl. egy TR. Gyorsaság: A TR-ben ugyanaz a processzor van, mint a LE-ben. Ez talán egy picit lassabb, amikor a képernyő oldalai között váltogatsz, hangszíneket keresel. A KARMA processzora gyorsabb, kicsit kényelmesebben használható az interfész. (A különbség nem nagy.) Billentyűzet: A KARMÁ-nak nincs nagyobb, súlyozott változata (ha ez fontos volna). Ennyi jutott most az eszembe. Üdv, Ákos Kistván írta: Szevasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérdni,mivel mostanában akarok új hanszert venni... Először kinéztem egy Triton Le61et használtan,de aztán hozzáértők azt mondták,hogy nem éri meg,mert tudok jobb hangszert is venni... Most egy pár napos nézelődés,és tanácskérés után eljutottam odáig,hogy 2 hangszert figyeltem ki magamnak. Használtan egy Karmát,valamint újonnan egy TRt. Erről a 2 hangszerről rosszat még nem hallottam,csak jót,de nemigazán tudom,hogy melyik éri meg jobban. Ha valaki tud tanácsot adni,akkor azt szivesen fogadnám,és olvasnám... Előre is köszi! |
Szerző: | Kistván [ 2006. szeptember 21., csütörtök 22:03 ] |
Hozzászólás témája: | Karma/TR |
Üdv! Köszönöm a segítő szavakat Ákos. Jelenleg egy rock bandában billentyűzöm,és legfőképpen oda kellene a hangszer,mert eddig egy Yamaha Psr 270em van(10 éves),és sok szintis ismerősöm ajánlotta,hogy újítanom kellene. Sajnos nem ismerem annyira a mai modellek képességeit,csak amit a neten olvasok róluk(itt a kísérőmechanikára gondolok(több fórumon így említették)). A hangszer hosszú távra kellene,így biztos kipróbálnám minden funkcióját,de leginkább a hangszínek,és azok bővítése lenne nekem fontos. A hosszútávú használat miatt szeretnék olyat venni,amivel tényleg elvagyok jóideig,és nem kell mindenen problémázni vele. Még lesz egy pár kérdésem,de egyenlőre ennyi jutott eszembe... Ezek alapján mit ajánlanál? |
Szerző: | Janca Ákos [ 2006. szeptember 22., péntek 0:09 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Karma/TR |
Rockbandába billentyűzni mindkettő egyformán jó. Jól szólnak, az egyiket sampling boarddal, a másikat PCM kártyákkal bővítheted (egyik sem olcsó megoldás). De ez sem fontos, mert rengeteg hangszínbeállításhoz ingyen is hozzájuthatsz a neten. A két legjobb ilyen oldal a www.korgforums.com és a www.karma-lab.com. A Yamahához képest nagy ugrás mindkét szinti - ha tudsz, tényleg jó újítani. Automatikus kíséret egyébként sem a TR-ben sem a KARMÁ-ban nincs, ha erre volna szükséged, más hangszert vegyél. Ha nagyon fontos neked az akusztikus zongora hangszíne, akkor valószínűbb, hogy a TR a jó, mert a KARMÁ-ban jó megoldást alapból nem igazán találtam. (Lehet, hogy egy plusz PCM kártya ezt megoldja.) De a személyes ízlés nagyon számít. Ezért a legfontosabb: bármit veszel, próbáld ki magad, a saját véleményed alapján dönts. |
Szerző: | Kistván [ 2006. szeptember 22., péntek 22:02 ] |
Hozzászólás témája: | TR/Karma |
Köszi Ákos! Még van egy pár kérdésem,így máris kezdem talán az egyikkel,ami érdekelne a mai szintik terén... A hangszíneket ezekben akkor lehet programozni,meg alakítgatni,meg minden? Ezzel leginkább arra gondolok,hogyha mondjuk egy koncertre megyünk,akkor nem kell kikeresgetni a hangszínek közül a kellőt,hanem mondjuk olyan sorrendbe állítom,ahogy a számok egymás után vannak,és akkor mindig csak a következő hangszínt kell kiválasztani?(vagy ezt csak én gondolom így?) A másik,hogy a TRben úgy láttam,hogy van SD-kártya hely. Tehát hogyha a netről letöltött hangszíneket akarom felrakni,akkor ezt SDvel is megtehetem?Vagy ha nem,akkor mire jó a kártya bele? Egyenlőre ennyi,és mégegyszer köszi az eddigi segítségeket,és ha nem idegesítő ilyen alap dolgokra válaszolni,akkor előre is köszi a válaszokat... Üdv! |
Szerző: | Janca Ákos [ 2006. szeptember 22., péntek 23:31 ] |
Hozzászólás témája: | Re: TR/Karma |
Szia, Kistván írta: A hangszíneket ezekben akkor lehet programozni,meg alakítgatni,meg minden? Ezzel leginkább arra gondolok,hogyha mondjuk egy koncertre megyünk,akkor nem kell kikeresgetni a hangszínek közül a kellőt,hanem mondjuk olyan sorrendbe állítom,ahogy a számok egymás után vannak,és akkor mindig csak a következő hangszínt kell kiválasztani? Igen. Van több száz beépített - nem cserélhető - alap hangminta, ezekből lehet felépíteni sokféle modulációt alkalmazva a hangszíneket (Korg-szintikben ezeket "Program"-oknak hívják). Továbbá több Programot kombinálva még gazdagabb hangzást is létre lehet hozni (ezek az úgynevezett "Combi" hangszínek). A Programok és Combik tulajdonképpen paramétercsoportok, melyek a szintetizátor egységeinek egy-egy adott beállítását tartalmazzák. Ezeket a Programokat és Combikat tetszőleges néven és tárhelyre el lehet menteni a hangszer memóriájába. Ha akarod, sorba is állíthatod őket, és akár egy léptetőpedál segítségével válthatod őket egymás után. Ha a gyári, kiváló beállítások nem felelnének meg, vagy egyedibbre vágysz, az internetről szintén nagyon jó Programokat és Combikat lehet letölteni ingyen. Persze magad is csinálhatsz ilyeneket, legkönnyebben a meglévők pici módosításával. Ha még többre volna szükség, vehetsz kiegészítő PCM-kártyát (újabb alap hangmintákkal, és belőlük készített Programokkal, Combikkal) vagy sampling opciót (amivel Te magad készítheted az alap hangmintákat). Kistván írta: A másik,hogy a TRben úgy láttam,hogy van SD-kártya hely.Tehát hogyha a netről letöltött hangszíneket akarom felrakni,akkor ezt SDvel is megtehetem?Vagy ha nem,akkor mire jó a kártya bele?
Igen, elmenthetsz rá a netről letöltött hangszíneket, és innen betöltheted őket a szintibe. Majd a szinti memóriájába elmentheted, ekkor megmaradnak kikapcsolás után is. A kártyára menthetsz hangmintákat (csak, ha van sampling opciód). Elmentheted a szekvenszer tartalmát is - mert ez egyébként a kikapcsoláskor törlődik. Végül mindezeket egyben, a teljes memóriatartalmat is kimentheted - biztonsági másolatként. |
Szerző: | adsr [ 2006. szeptember 24., vasárnap 7:53 ] |
Hozzászólás témája: | TR/Karma |
Évekig használtam én is Le-t rockegyüttesben. A sampling lehetőségek miatt a TR-t hasznosabbnak vélem élőben. A Karma lényegi funkciói rockzenében nemigen használhatóak érdemben. |
Szerző: | Kistván [ 2006. szeptember 26., kedd 18:56 ] |
Hozzászólás témája: | Kössz |
Köszönöm a segítséget! Szerintem,akkor sikerült elhatároznom magam... |
Szerző: | Tóth István [ 2006. szeptember 29., péntek 12:47 ] |
Hozzászólás témája: | Korg TR workstation |
Sziasztok! Korg 364-ről cseréltem TR76-ra, de az új hangszernél a combonációk szerkesztése nehézkes számomra benne, mert a 364-nél csak összeraktam a programokat combiba és ugyanúgy szólt ahogy azt vártam, itt sokszor teljesen másként szól a combi-ban egy program hang... van valami ötlet ennek a kiküszöbölésére? (az effkt másolás nem oldja meg a gondot... ) Más kérdés, hogy nincs esetleg a TR-nek valamilyen progija, hogy PC-n is szerkeszthetők legyenek a program/combi stb paraméterek?? A legújabb korg hangszerhez már van ilyen.... Végül a neten hol találhatók, más által TR-hez elkészített program vagy combinációk - hátha lehet ezekből tanulni valami jót!!! Előre köszi a segítséget, remélem másnak is hasznosak lesznek ezek az infók! Üdv.: TPista |
Szerző: | MidiTom [ 2006. szeptember 29., péntek 19:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Korg TR workstation |
Tóth István írta: Sziasztok!
Korg 364-ről cseréltem TR76-ra, de az új hangszernél a combonációk szerkesztése nehézkes számomra benne, mert a 364-nél csak összeraktam a programokat combiba és ugyanúgy szólt ahogy azt vártam, itt sokszor teljesen másként szól a combi-ban egy program hang... van valami ötlet ennek a kiküszöbölésére? (az effkt másolás nem oldja meg a gondot... ) Más kérdés, hogy nincs esetleg a TR-nek valamilyen progija, hogy PC-n is szerkeszthetők legyenek a program/combi stb paraméterek?? A legújabb korg hangszerhez már van ilyen.... Végül a neten hol találhatók, más által TR-hez elkészített program vagy combinációk - hátha lehet ezekből tanulni valami jót!!! Előre köszi a segítséget, remélem másnak is hasznosak lesznek ezek az infók! Üdv.: TPista Szia Pista! Azzal kezdeném, hogy az N364-en, meg általában egyik KORG hangszeren sem szólnak ugyanúgy a kombinációba beemelt egyedi hangszínek, mint önmagukban. Illetve van egy 0. típusú megoldás, hogy ez így legyen: az effektezetlen, modulálatlan, transzponálatlan programok esetében így tud lenni. Ha egy általad elképzelt combit szeretnél csinálni, akkor szerintem az a legfontosabb, hogy a kiindulási programoknál transzpozíciót és az effektezést először nézd át! A tapasztalat az, hogy egy kis gyakorlat után már egyáltalán nem fog nehéznek tűnni. Sőt, az én maszek véleményem szerint a TR-en könnyebb ezt a dolgot megfejteni, mint a 364-esen. Mindent persze nem lehet korlátlanul megoldani a combikban, de ha átnézed az effekt routolási lehetőségekkel kapcsolatos részt a manualban, sok ötletet fogsz találni. A TR még viszonylag új cucc, ezért nincs még túl sok minden hozzá a neten. Van egy jó korg fórumos és letöltős oldal: http://www.korgforums.com Itt mindenképpen érdemes körülnézni. Lehet, hogy A.J. úr is tudna ajánlani valami jó lelőhelyet |
Szerző: | Kistván [ 2006. október 14., szombat 21:22 ] |
Hozzászólás témája: | Probléma |
Heló! Sikeresen megvettem a TR61est,és nagggggggyon tetszik! Annyi gondom akadt benne,hogy a netről letöltött hangszíneket (köztük a http://www.korgforums.com/ -ról ) nem sikerül betöltenem. Illetve a betöltés még menne,csak nem szólal meg semmilyen hang. Az egyik ilyen hang,ami leginkább érdekelne,de nem tudok vele mit kezdeni az a MiniMoog nevű hangszín.Ez valami KSF kiterjesztésű,és lehet,hogy ezért rontok el valamit. Ha valaki tud segíteni,akkor azt nagyon megköszönném... |
Szerző: | MidiTom [ 2006. október 16., hétfő 0:03 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Probléma |
Kistván írta: Heló!
Sikeresen megvettem a TR61est,és nagggggggyon tetszik! Annyi gondom akadt benne,hogy a netről letöltött hangszíneket (köztük a http://www.korgforums.com/ -ról ) nem sikerül betöltenem. Illetve a betöltés még menne,csak nem szólal meg semmilyen hang. Az egyik ilyen hang,ami leginkább érdekelne,de nem tudok vele mit kezdeni az a MiniMoog nevű hangszín.Ez valami KSF kiterjesztésű,és lehet,hogy ezért rontok el valamit. Ha valaki tud segíteni,akkor azt nagyon megköszönném... Hol találtál a TR-hez hangszíneket? A korgforum.com - on nincs még. A PCG formátum kéne, de ebből én egyelőre csak LE - hez valókat találtam, melyek ugyan elvben jók, de nem használják ki a TR lehetőségeit. A kompatibilitásról való tudnivalók a gépkönyv 250. oldalán olvashatók. A KSF az egy másik tészta, ha a sampling opció benn van, akkor tudsz belőle hangszínt csinálni. |
Szerző: | pumi [ 2008. április 1., kedd 20:20 ] |
Hozzászólás témája: | Korg TR |
Helló! Most vásároltam egy Korg TR, nagyon tetszik, csak nagy szükségem lenne egy magyar nyelvű használati utasításra. Ha valaki tud segítsen, vagy hol lehet hozzájutni a neten. Köszi. email:pumilizi@t-online.hu |
Szerző: | MidiTom [ 2008. április 1., kedd 20:39 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Korg TR |
pumi írta: Helló!
Most vásároltam egy Korg TR, nagyon tetszik, csak nagy szükségem lenne egy magyar nyelvű használati utasításra. Ha valaki tud segítsen, vagy hol lehet hozzájutni a neten. Köszi. email:pumilizi@t-online.hu Sajna ehhez a neten nem fogsz hozzájutni. Ha itthon újonan vásároltad, akkor jár hozzá. Ha használtan vetted, akkor kérd el a volt tulajdonostól. |
Szerző: | kingston [ 2008. június 9., hétfő 1:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hello mindenkinek! Nagyon le vagyok maradva, még Trinity-m van de nagyon fenem a fogam egy TR76-ra. Kérdés: mennyira gagyi a billentyűje? Tudom a Trinityben még yamaha dx7 billentyű van, de pl a TR ben komolyabb már mint pl. az X2-ben, N264-ben volt? Egyébként szerintem is igaz kissé ez a lóbőr nyúzás a Triton/Trinity sorozat ügyén (bár erről jó régen volt már szó), de szerintem abszolút nem baj hogy normális hangmintákat is raktak már bele. Sajnos a Triton tovább örökölte a Trinity gyengécske alapmintáit, de raktak azért bele újdonságokat, a gond csak azzal van hogy az alapminták mindig megmaradnak. Pl az Oasysban is hallottam vissza egy-két Trinity soundot. Szörnyű! Én fejlesztőként biztos tuti új és élethű mintákat tennék egy új szériába, a régit meg a kukába, vagy vegye meg bővítésként akinek az "őskor" tetszik. A zongora a legkritikusabb és végre ez a TR-ben már jónak hallatszik. Sokat jelent a létjogosultságában ennek a hangszernek hogy már nem SmartMediat kezel. Hurrá! Végre ezt kidobták, no meg a floppyt! A samplerét szabhatták volna kicsit nagyobbra, de így is jó, csak lehetne alap dolog benne nem opcio. Egyébként nekem ua. a TR mint annak idején az X2 után az N264. Ott is névváltás volt, de az alapok maradtak , kivéve hogy minden a duplájára nótt benne... Más! Tud valaki valamit milyen algoritmussal tömöríthetik be azt a több száz mintát 24-32-48-64Mb-ba a Korgnál úgy hogy még közben 48kHz-es is? Csak azért mert sokáig az mp3 volt az egyik leghatékonyabb tömörítési forma, ami pszicoakkusztikán alapul. Nos itt mégdurvábbat tömöríthetnek és nincs mp3 feeling! Legvégül én ezt a Karmát sosem értettem! Mi ebben az a nagy világújdonság, meg hogy több mint egy arpeggiator. Én még ez utóbbinak is max egy dob groovra látnám hasznát... ??? Köszönöm, és bocs a sok kérdésért! |
Szerző: | kingston [ 2008. június 9., hétfő 1:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mégegy: (kicsit OFF) a lóbőr nyúzás azért fáj nekünk felhasználóknak is, mert anno egy Trinity is fél milka felett volt és azzal harangozták, hogy frissíthető az OS. Jankai Béla aki akkor demonstrátor volt, még egy elszólásával automata hangszert is kiáltott belőle a későbbiekra nézve. Eredmény? Trinityt lezárták és kiadták az új szériát, hagy egye a zenészt a penész , gyűjtheti a pénzét az újra, miközben a régi bagó árban adható csak el... (mondjuk az amcsiknál ebből nincs nagy ügy, ott egy koncert gázsiából 6 új billentyűt vesznek és mellette meg is élnek még...) |
Szerző: | MidiTom [ 2008. június 9., hétfő 10:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
kingston írta: Hello mindenkinek! Megpróbálom rövidre fogni Idézet: Kérdés: mennyira gagyi a billentyűje? Tudom a Trinityben még yamaha dx7 billentyű van, de pl a TR ben komolyabb már mint pl. az X2-ben, N264-ben volt? Szerintem nem gagyi a billentyűzete. Igaz, hogy nem olyan király, mint a Trinityé, vagy a Triton Classicé, de jól játszható, mindenki szereti. Idézet: Egyébként szerintem is igaz kissé ez a lóbőr nyúzás a Triton/Trinity sorozat ügyén (bár erről jó régen volt már szó), de szerintem abszolút nem baj hogy normális hangmintákat is raktak már bele. Sajnos a Triton tovább örökölte a Trinity gyengécske alapmintáit, de raktak azért bele újdonságokat, a gond csak azzal van hogy az alapminták mindig megmaradnak. Pl az Oasysban is hallottam vissza egy-két Trinity soundot. Szörnyű! Én fejlesztőként biztos tuti új és élethű mintákat tennék egy új szériába, a régit meg a kukába, vagy vegye meg bővítésként akinek az "őskor" tetszik. Mint minden gyárnak, a KORG-nak is van egy nagy "hullámforma raktára". Ezek nagyon jó minőségben tartalmaznak az ő speciális szempontjaik szerint bemintázott hangokat. A raktárkészletet természetesen folyamatosan alakítják, bővítik. Hogy egy adott készülékbe konkrétan mit raknak, az szerintem a gyáraknál elsősorban marketing kérdés. Az OASYS-sal kapcsolatban: sokan kifejezetten kérték, hogy legyenek benne Triton hangok! (Ízlések és pofonok) Idézet: A zongora a legkritikusabb és végre ez a TR-ben már jónak hallatszik. Sokat jelent a létjogosultságában ennek a hangszernek hogy már nem SmartMediat kezel. Hurrá! Végre ezt kidobták, no meg a floppyt! A samplerét szabhatták volna kicsit nagyobbra, de így is jó, csak lehetne alap dolog benne nem opcio. A samplerével valóban kissé körülményes dolgozni, de szerintem arra, amire szánták, tökéletes. Vagyis lehet vele igen jó minőségben mintavételezni, a mintákat ugyanúgy kezelni, mint a belső multisample-ket (ez nagy dolog ám!), és le lehet tárolgatni őket. Idézet: Egyébként nekem ua. a TR mint annak idején az X2 után az N264. Ott is névváltás volt, de az alapok maradtak , kivéve hogy minden a duplájára nótt benne... Hát, azért ez nem ugyanaz. A Trinityhez képest a Triton hangkeltő rendszere alapvetően megváltozott, lehetővé téve pl. a nagy minta tároló ROM-ok és bővítők kezelését, meg sok technikai fejlesztést. Ha a X3-N264 hasonlatodnál maradunk, akkor a TR még az LE-hez képest is nagyobb ugrást jelent, mint az N széria az X szériához képest. Idézet: Más! Tud valaki valamit milyen algoritmussal tömöríthetik be azt a több száz mintát 24-32-48-64Mb-ba a Korgnál úgy hogy még közben 48kHz-es is? Csak azért mert sokáig az mp3 volt az egyik leghatékonyabb tömörítési forma, ami pszicoakkusztikán alapul. Nos itt mégdurvábbat tömöríthetnek és nincs mp3 feeling! Ez nem igazán tömörítés, legalábbis nem a dolog "mp3" szerű értelmében. Nem lehet emiatt a veszteséges tömörítő eljárásokkal összevetni. Idézet: Legvégül én ezt a Karmát sosem értettem! Mi ebben az a nagy világújdonság, meg hogy több mint egy arpeggiator. Én még ez utóbbinak is max egy dob groovra látnám hasznát... ??? A KARMA már nagyon régen volt világújdonság, ma már benne van pl. az M3-ban is. Egyértelműen sokkal több, mint egy arpeggiátor. Nagyon izgalmas világot nyit azoknak, akik kedvelik ezt a kreatív hangzásalkotást. Akiket nem érdekel, ne nyomják be a KARMA gombot ! Idézet: Köszönöm, és bocs a sok kérdésért!
|
Szerző: | MidiTom [ 2008. június 9., hétfő 11:29 ] |
Hozzászólás témája: | |
kingston írta: Mégegy: (kicsit OFF)
a lóbőr nyúzás azért fáj nekünk felhasználóknak is, mert anno egy Trinity is fél milka felett volt és azzal harangozták, hogy frissíthető az OS. Jankai Béla aki akkor demonstrátor volt, még egy elszólásával automata hangszert is kiáltott belőle a későbbiekra nézve. Eredmény? Trinityt lezárták és kiadták az új szériát, hagy egye a zenészt a penész , gyűjtheti a pénzét az újra, miközben a régi bagó árban adható csak el... (mondjuk az amcsiknál ebből nincs nagy ügy, ott egy koncert gázsiából 6 új billentyűt vesznek és mellette meg is élnek még...) Ami az automatát illeti, úgy hívták, hogy i30, és nagyon népszerű volt. |
Szerző: | kingston [ 2008. június 9., hétfő 15:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
MidiTom írta: kingston írta: Hello mindenkinek! Megpróbálom rövidre fogni Idézet: Kérdés: mennyira gagyi a billentyűje? Tudom a Trinityben még yamaha dx7 billentyű van, de pl a TR ben komolyabb már mint pl. az X2-ben, N264-ben volt? Szerintem nem gagyi a billentyűzete. Igaz, hogy nem olyan király, mint a Trinityé, vagy a Triton Classicé, de jól játszható, mindenki szereti. Idézet: Egyébként szerintem is igaz kissé ez a lóbőr nyúzás a Triton/Trinity sorozat ügyén (bár erről jó régen volt már szó), de szerintem abszolút nem baj hogy normális hangmintákat is raktak már bele. Sajnos a Triton tovább örökölte a Trinity gyengécske alapmintáit, de raktak azért bele újdonságokat, a gond csak azzal van hogy az alapminták mindig megmaradnak. Pl az Oasysban is hallottam vissza egy-két Trinity soundot. Szörnyű! Én fejlesztőként biztos tuti új és élethű mintákat tennék egy új szériába, a régit meg a kukába, vagy vegye meg bővítésként akinek az "őskor" tetszik. Mint minden gyárnak, a KORG-nak is van egy nagy "hullámforma raktára". Ezek nagyon jó minőségben tartalmaznak az ő speciális szempontjaik szerint bemintázott hangokat. A raktárkészletet természetesen folyamatosan alakítják, bővítik. Hogy egy adott készülékbe konkrétan mit raknak, az szerintem a gyáraknál elsősorban marketing kérdés. Az OASYS-sal kapcsolatban: sokan kifejezetten kérték, hogy legyenek benne Triton hangok! (Ízlések és pofonok) Idézet: A zongora a legkritikusabb és végre ez a TR-ben már jónak hallatszik. Sokat jelent a létjogosultságában ennek a hangszernek hogy már nem SmartMediat kezel. Hurrá! Végre ezt kidobták, no meg a floppyt! A samplerét szabhatták volna kicsit nagyobbra, de így is jó, csak lehetne alap dolog benne nem opcio. A samplerével valóban kissé körülményes dolgozni, de szerintem arra, amire szánták, tökéletes. Vagyis lehet vele igen jó minőségben mintavételezni, a mintákat ugyanúgy kezelni, mint a belső multisample-ket (ez nagy dolog ám!), és le lehet tárolgatni őket. Idézet: Egyébként nekem ua. a TR mint annak idején az X2 után az N264. Ott is névváltás volt, de az alapok maradtak , kivéve hogy minden a duplájára nótt benne... Hát, azért ez nem ugyanaz. A Trinityhez képest a Triton hangkeltő rendszere alapvetően megváltozott, lehetővé téve pl. a nagy minta tároló ROM-ok és bővítők kezelését, meg sok technikai fejlesztést. Ha a X3-N264 hasonlatodnál maradunk, akkor a TR még az LE-hez képest is nagyobb ugrást jelent, mint az N széria az X szériához képest. Idézet: Más! Tud valaki valamit milyen algoritmussal tömöríthetik be azt a több száz mintát 24-32-48-64Mb-ba a Korgnál úgy hogy még közben 48kHz-es is? Csak azért mert sokáig az mp3 volt az egyik leghatékonyabb tömörítési forma, ami pszicoakkusztikán alapul. Nos itt mégdurvábbat tömöríthetnek és nincs mp3 feeling! Ez nem igazán tömörítés, legalábbis nem a dolog "mp3" szerű értelmében. Nem lehet emiatt a veszteséges tömörítő eljárásokkal összevetni. Idézet: Legvégül én ezt a Karmát sosem értettem! Mi ebben az a nagy világújdonság, meg hogy több mint egy arpeggiator. Én még ez utóbbinak is max egy dob groovra látnám hasznát... ??? A KARMA már nagyon régen volt világújdonság, ma már benne van pl. az M3-ban is. Egyértelműen sokkal több, mint egy arpeggiátor. Nagyon izgalmas világot nyit azoknak, akik kedvelik ezt a kreatív hangzásalkotást. Akiket nem érdekel, ne nyomják be a KARMA gombot ! Idézet: Köszönöm, és bocs a sok kérdésért! Valószínű, túl sok volt a kérdésem egyszerre mert ebből sajnos nem lettem okosabb. Engem úgy részleteiben 3 dolog érdekelne: - mi az az eljárás, ha publikus valami belőle, ami ha a fentiek szerint nem tömörítés, de utánna számolva a sampling timenak a minták számának függvényeként a matematikai lehetetlen, ekkorka memória területen való tárolás, mégis megoldott vele??? - továbbá ami technikailag nem derült ki de piszkálja a fantáziám, mit rejt a csoda-karma funkció tulajdonképpen? - valamint, a nem egyszerű sampling funkció a TR-ben milyen "fogyatékosságot" takar? Ja, és itt is csak két minta alkothat még egy program hangszint? (a Jankai jövendölése egyébként csak futurisztikum volt, de nyílt OS-ű hangszernél azért várt volna az ember valamit ami új lehetőség lehetett volna... Ez már a múlté!) |
Oldal: 1 / 2 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |